Sidor: [1]   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: sergel inkasso..?  (läst 7297 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
evillinda
Jr. Member
**

Antal inlägg: 55

« skrivet: April 09, 2008, 13:12:51 »

Hej allihopa,måste ha hjälp..! fick häromdan ett inkasso krav från sergel inkasso,det står inte vad det är för skuld,vad det gäller.det står bara att jag har typ 10 dagar på mig o bet.Vad gör jag,utan att erkänna till dom eftersom jag vet att den skulden förmodligen är presk.vad ska man skriva till dom...?
Tacksam för svar.

//Evillinda... Evil
Loggat

//Evillinda
Phantera
Hero Member

Antal inlägg: 715

« Svara #1 skrivet: April 09, 2008, 13:19:06 »

Sergel i ett nötskal, jag bråkar med dem jag med.

Du kan maila dem och skriva att du inte förstår varför de skickar ett krav till dig och att du aldrig tecknat något avtal med dem.
Kräv att de skickar kopia på avtalet du har med dem och kopior på ursprungsfakturan. Du kommer antagligen få en faktura från ett annat bolag, I mitt fall var det Telia.

En anmälan till DI ska du skicka också för enligt inkassolag och God inkassosed så skall det framgå vem som är borgenär osv.
DI har varit på Sergel om detta flera gånger utan att de ändrar sina rutiner tydligen.
Loggat

Brottas inte med en gris. Grisen tycker det är roligt och du blir bara smutsig
evillinda
Jr. Member
**

« Svara #2 skrivet: April 09, 2008, 13:23:47 »

Men hur ska jag formulera mig till dom?ska jag bara skriva att jag kräver kopia typ och att jag inte har nån kännedom om skulden?kan man maila till dom el måste jag typ handskriva och skicka per post?
Och du...tack för svaret!

//Evillinda
Loggat

//Evillinda
Phantera
Hero Member

Antal inlägg: 715

« Svara #3 skrivet: April 09, 2008, 13:49:05 »

Jag spelade dum Grin och skrev så här:
Citat
Fick idag krav på telefoniskuld. Jag är helt säker på att jag aldrig haft telefoni genom Er och kan inte förstå varför Ni skickar kravbrev till mig. Anser Ni att jag tecknat telefonitjänst genom Er vill jag senast den xx/xx-08 ha kopia på ursprungsfakturan från Er och bevis på att jag teknat telefoni genom Er.
Kan Ni inte visa att jag tecknat telefoni genom Er skall kravet dras tillbaka omedelbart.

All kommunikation skall ske skriftligt.

Ändra xx/xx-08 till ett datum ca 14 dagar framåt.
Förhoppningsvis så får du en faktura som stämmer med deras krav, fast på två försök att få rätt så har jag inte fått någon som stämmer.

Jag har sparat på portot och mailat dem, det går lika bra. Ibland har de svarat på mailet men oftast så skickar de brev tillbaka.
Loggat

Brottas inte med en gris. Grisen tycker det är roligt och du blir bara smutsig
evillinda
Jr. Member
**

« Svara #4 skrivet: April 09, 2008, 14:03:50 »

Ska maila till dom på direkten! Tack för svaret!
Loggat

//Evillinda
evillinda
Jr. Member
**

« Svara #5 skrivet: April 10, 2008, 14:17:09 »

fick tbx från sergel att det INTE va presk..??skulden är från -98..!Jävla idioter,att dom inte ger sig.
Men jag e envis så jag skicka ett till o formulerade om mig,så nu får ja se vad dom skickar här näst...
Suck!

//Evillinda Angry
Loggat

//Evillinda
Admin
Administrator
Hero Member

Antal inlägg: 4012

« Svara #6 skrivet: April 10, 2008, 14:21:12 »

Ett tips är att använda frågeställningen i denna tråd då du konfronterar dem:
http://fattiga-riddare.se/forum/index.php?topic=198.0
Loggat

Sanningen ska fram! Inom kort på webben, youtube samt överallt där poddar finns.
www.sanningen-ska-fram.se
Soon....... very soon.......
evillinda
Jr. Member
**

« Svara #7 skrivet: April 10, 2008, 14:24:40 »

Jag använde mig av den formuleringen,tyckte den va Asbra! så tack för de tipset.

Bara o vänta o se vad dom skickar nästa gg.

//Evillinda
Loggat

//Evillinda
Sidor: [1]   Gå upp
  Skriv ut  

Gå till: