Sidor: [1] 2 3   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: GATE inkasso  (läst 37273 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
carisma
Hero Member
*****
Offline Offline

Antal inlägg: 1429



« skrivet: Januari 14, 2010, 08:16:43 »

GATE inkasso koncernens kunder och uppdragsgivare

Nice invest nordic AB   ( som JSM Capital/cash Buddy sålt sin fodran till)
Loggat

en som inte skäms för sina skulder idag
Admin
Administrator
Hero Member
*****
Offline Offline

Antal inlägg: 4012



« Svara #1 skrivet: Januari 14, 2010, 11:34:22 »

GATE Inkasso är samma företag som Nice Invest Nordic

Nice Invest Nordic/ Gate Inkasso:

Org.nummer: 556786-4854   
 
Status: Bolaget är aktivt   
Registreringsdatum: 2009-07-29

F-Skatt status: Aldrig registrerats för F-skatt   
 
Momsstatus: Har aldrig varit registrerad i Momsregistret

Inte för att det behöver betyda något att det är något skumt med avsaknad av moms och f-skatt, men det låter lite....

Man hittar heller ingen info om detta företag när man Googlar, annat än "kataloguppgifter" på olika sidor.
Ingen hemsida? Vad sysslar dom med? Vart kan läsa mer om deras tjänster?
Loggat

Sanningen ska fram! Inom kort på webben, youtube samt överallt där poddar finns.
www.sanningen-ska-fram.se
Soon....... very soon.......
petterniklas
Hero Member
*****
Offline Offline

Antal inlägg: 810



« Svara #2 skrivet: Januari 14, 2010, 11:40:36 »

Överlåtes fordran utan moms? Utan f-skattesedel kan dem inte fakturera och har dem köpt en fordran måste väl den vara med moms näringsidkare emellan? Det innebär att dem inte kan kräva momsen tillbaka på fordran dem köpt eftersom dem inte är moms registrerade. Låter riktigt skumt...

Rätta mig...
Loggat

Skuldfri efter 20 år...
carisma
Hero Member
*****
Offline Offline

Antal inlägg: 1429



« Svara #3 skrivet: Januari 14, 2010, 11:47:59 »

tror det är samma ägare på allt, från jsm till inkassobolaget... mikael kvint.
 denna skuld som jag har till jsm har vart hos fogden om jag minns rätt. men dom fick inga pengar därifrån. någon krona bara under 1 års tid,, dom har vart omöjliga att förhandla  med, vägrat frysa ränta  mm. och ska ha ett högt belopp i månaden.. nu fick både sambon och jag papper samma dag från dom på våra varsina skulder från detta inkassobolag. och alla bolagen ligger i varberg
Loggat

en som inte skäms för sina skulder idag
dumle
Hero Member
*****
Offline Offline

Antal inlägg: 579


« Svara #4 skrivet: Januari 14, 2010, 13:11:39 »

Jag fick idag ett brev från dom gällande en skuld på Halens, drygt 4000. Och ja det är en Mikael kvint. Pratade men en trevlig kille och fick en avbet plan. Han sa att de köpt upp skulder från Volex.
Loggat
carisma
Hero Member
*****
Offline Offline

Antal inlägg: 1429



« Svara #5 skrivet: Januari 14, 2010, 13:19:21 »

Jag fick idag ett brev från dom gällande en skuld på Halens, drygt 4000. Och ja det är en Mikael kvint. Pratade men en trevlig kille och fick en avbet plan. Han sa att de köpt upp skulder från Volex.

trevlig  Shocked  den uppfattningen fick inte jag . men då hade han inget inkassobolag.. kanske annat  nu  Grin
Loggat

en som inte skäms för sina skulder idag
Admin
Administrator
Hero Member
*****
Offline Offline

Antal inlägg: 4012



« Svara #6 skrivet: Januari 14, 2010, 14:04:01 »

Denna Mikael Kvint Ni pratar om, vem är det?

Det finns ingen Mikael Kvint som ägare av något bolag i hela landet, inte heller i någon bolagsstyrelse.
(uppgifter från allabolag.se)

Däremot finns det en Mikael Kvint på Gothia Inkasso (i Varberg!):
http://www.gothiagroup.com/module.asp?XModuleId=18920&page=detail&NewsId=11021

Citat
Kravhandläggare - Skift
Efter internutbildning kommer du att arbeta med kravhandläggning, huvudsakligen per telefon. Arbetet innebär mycket kontakter med skuldsatta konsumenter. Du behöver ha en bra telefonröst och vara van att arbeta vid dator. För att lyckas i arbetet som kravhandläggare skall du vara uthållig, stresstålig och disciplinerad. Heltid 08.00-17.00 samt två kvällar i veckan 12.45-21.00.

För mer information om tjänsten kontakta Mikael Kvint, telefon 0340-59 62 81. Ansökan vill vi helst ha via e-post, mikael.kvint@gothiagroup.com. Senaste ansökningsdatum är 15 oktober. 

Loggat

Sanningen ska fram! Inom kort på webben, youtube samt överallt där poddar finns.
www.sanningen-ska-fram.se
Soon....... very soon.......
carisma
Hero Member
*****
Offline Offline

Antal inlägg: 1429



« Svara #7 skrivet: Januari 14, 2010, 14:26:37 »

jo det ska jag tala om  Admin.  Cool för på sambons Gate inkasso papper som han fick samtidigt som jag fick från dom  så är det Mikael Kvint som är handläggare..

så här står det

Borgenär :Nice Invest Nordic AB
Ombud : GATE inkasso
Handläggare :Mikael Kvint

jag har en helt annan handläggare än han
Loggat

en som inte skäms för sina skulder idag
carisma
Hero Member
*****
Offline Offline

Antal inlägg: 1429



« Svara #8 skrivet: Januari 14, 2010, 14:28:07 »

Tycker allt osa skumt... trorinte det finns två med det namnet i sverige.. tror inte Kvint är så vanligt precis. och att denne jobbar för två olika inkassobolag Shocked
Loggat

en som inte skäms för sina skulder idag
carisma
Hero Member
*****
Offline Offline

Antal inlägg: 1429



« Svara #9 skrivet: Januari 14, 2010, 14:35:19 »

jo det ska jag tala om  Admin.  Cool för på sambons Gate inkasso papper som han fick samtidigt som jag fick från dom  så är det Mikael Kvint som är handläggare..

så här står det

Borgenär :Nice Invest Nordic AB
Ombud : GATE inkasso
Handläggare :Mikael Kvint

jag har en helt annan handläggare än han

och om jag nu inte tar fel så är det han jag pratade  med på gamla JSM capital genonm mail
Loggat

en som inte skäms för sina skulder idag
Mimosa
Hero Member
*****
Offline Offline

Antal inlägg: 901



« Svara #10 skrivet: Januari 14, 2010, 15:12:57 »

Fick precis också ett brev ifrån Gate Inkasso. Hade aldrig hört talas om det så jag försökte googla lite utan resultat.

Brevet är en överlåtelse ifrån Volex (som har tydligen en vana att sälja sina fakturor till nästa bolag) nu till detta anonyma inkassobolag. Det står Borgenär: Nice Invest Nordic AB, Ombud: Gate Inkasso. Hade ett annat ifrån Volex den gick nog till Lindorff. Men Volex har en vana att överlåta sina krav till andra ganska snabbt.

Dom tror väl att dom ska kunna få in summan trots att den här ligger redan hos kf utan att dom får en krona. Och de kan dom fortsätta sig känna sig blåsta på. Tänker inte ge en krona nu när man har så dåligt ställt.

Handläggaren är inte Mikael kvint utan en Johannes Kniberg
Loggat

Man kommer fram trots snigelfart
carisma
Hero Member
*****
Offline Offline

Antal inlägg: 1429



« Svara #11 skrivet: Januari 19, 2010, 09:22:21 »

är det vanligt att en handläggare jobbar åt två olika inkassobolag?Huh? som mikael kvint
Loggat

en som inte skäms för sina skulder idag
noctumlux
Hero Member
*****
Offline Offline

Antal inlägg: 2924


raising hell against injustice


« Svara #12 skrivet: Januari 19, 2010, 09:41:50 »

Hellman jobbar ju både åt Alektum och sin egen firma.
Loggat

Livet är som idrott. Fuskarna försöker hela tiden vinna över de hederliga.
---
pacta non sunt semper servanda.
---
De råd jag ger är min reflektion samt åsikt och skall inte ses som korrekta absoluta sanningar.
---
Noch ein Bier
Mimosa
Hero Member
*****
Offline Offline

Antal inlägg: 901



« Svara #13 skrivet: Februari 12, 2010, 15:44:43 »

Nu vet jag inte om det är skumt eller fel. Men jag kollade upp Gate Inkasso på datainspektionens inkassotillstånd. Dom finns inte med. Men däremot står deras "andra namn" med, Nice Invest Nordic AB. Man blir förvirrad? Gate Inkasso är ombud som ska driva in pengar och Nice Invest är borgenär. Fattar nada. Nån som fattar bättre än mig? Jag vill ha nån slags utredning för jag fick åter brev ifrån dom att höra av mig. Antar att det tidigare utslaget har gått tillbaka nu när den sålts till dessa. Så jag vet inte hur jag ska göra med detta. Om jag ska skicka tillbaka det och kryssa i att jag inte kan avbetala den nu. Bara för att slippa den gå tillbaka till kf. Fast jag har ju en prick redan.
Loggat

Man kommer fram trots snigelfart
Mimosa
Hero Member
*****
Offline Offline

Antal inlägg: 901



« Svara #14 skrivet: Februari 12, 2010, 16:12:50 »

Nu vet jag inte om det är skumt eller fel. Men jag kollade upp Gate Inkasso på datainspektionens inkassotillstånd. Dom finns inte med. Men däremot står deras "andra namn" med, Nice Invest Nordic AB. Man blir förvirrad? Gate Inkasso är ombud som ska driva in pengar och Nice Invest är borgenär. Fattar nada. Nån som fattar bättre än mig? Jag vill ha nån slags utredning för jag fick åter brev ifrån dom att höra av mig. Antar att det tidigare utslaget har gått tillbaka nu när den sålts till dessa. Så jag vet inte hur jag ska göra med detta. Om jag ska skicka tillbaka det och kryssa i att jag inte kan avbetala den nu. Bara för att slippa den gå tillbaka till kf. Fast jag har ju en prick redan.

Kollade upp det och upptäckte att det är i sin ordning. Dom får göra så eftersom det är samma "bolag". Fast det andra som har kommit upp är intressant. Att dom varken har F-skattsedel och inte har redistrerats för momsregistret. Kan man göra nåt "kul" med det  Roll Eyes
Loggat

Man kommer fram trots snigelfart
Sidor: [1] 2 3   Gå upp
  Skriv ut  
 
Gå till: