Sidor: 1 [2]   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Lindorff  (läst 45382 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
elwing
Newbie
*
Offline Offline

Antal inlägg: 30


« Svara #15 skrivet: Augusti 11, 2010, 16:33:45 »

Blixtvik bredband
Loggat
Pixi
Jr. Member
**
Offline Offline

Antal inlägg: 99



« Svara #16 skrivet: Oktober 08, 2010, 19:31:43 »

Jag talade med Lindorff i veckan.

När killen där frågade mig vad vi kan betala i månaden, vad som är rimligt för oss och jag sa : " 10 kr i månaden" blev han skitsur.
Sa " haha jättekul hörru, detta går till kronofogden".
Skönt tycker jag.
Loggat
thuglife
Jr. Member
**
Offline Offline

Antal inlägg: 60


« Svara #17 skrivet: Oktober 20, 2010, 02:45:16 »

World Class
Loggat
ma70
Newbie
*
Offline Offline

Antal inlägg: 2


« Svara #18 skrivet: Januari 15, 2011, 11:38:10 »

Jag undrar om det finns ärliga inkassoföretag alls?,jag har vart skuldsatt sedan jag var 19 år ,och idag är jag 40 med 2 barn ,sambo och helt ärligt så e jag nog ganska dum i huvudet då jag överhuvud taget inte ens vet hur jag skall gå till väga med mina skulder ,,,,,,,,,men ,men , betalar och ler, mer kan jag inte göra Grin
Loggat
Becc@
Newbie
*
Offline Offline

Antal inlägg: 1


« Svara #19 skrivet: Januari 15, 2011, 21:17:47 »

Léasy
Loggat
aninaj
Newbie
*
Offline Offline

Antal inlägg: 13


« Svara #20 skrivet: Februari 04, 2011, 21:59:46 »

Trafikförsäkringsföreningen
Loggat
farmer
Newbie
*
Offline Offline

Antal inlägg: 44


« Svara #21 skrivet: December 09, 2011, 18:47:49 »

Köper stort sätt alla möjliga skulder och väldigt svåra att ha med att göra.
När man gör en avbetalningsplan hos dem, kan de lätt lägga på mellan 25-40% ränta.

Ej seriöst
2007 SPARBANKEN avvecklar egen K.I.A.B. INKASSO- alla skulder övertas av LINDORF.
Loggat
ivkej
Hero Member
*****
Offline Offline

Antal inlägg: 1677


« Svara #22 skrivet: December 10, 2011, 11:09:02 »


2007 SPARBANKEN avvecklar egen K.I.A.B. INKASSO- alla skulder övertas av LINDORF.
[/quote]

Dessa uppköp är inte alltid enligt reglerna, så se upp om du har haft lån i Sparbanken, och nu har dem hoss Lindorff
Loggat

Personlig erfarenhet med inkasso, skuldsanering och slagsmål med myndigheter. Har överlevt och finns nu på den ljusa sida, men har inte glömt hur det var!
nillsson
Hero Member
*****
Offline Offline

Antal inlägg: 725


« Svara #23 skrivet: December 10, 2011, 19:37:59 »

Jag ser att jag i januari 2010 finns på denna tråd, tog det till TR men de klarade inte
denuntiationsordningen från sparbanken,så TR gjorde det enklast möjliga inhibtion för annars så skulle det bli alldeles för kompliserad Juridik,under kommande vår kommer jag att ställa
kraftfulla ekonomiska krav på ombudet för otillbörlig inkassoåtgärd.betalningförläggande får
säkert sökas.
Loggat
Fattig Menrik
Full Member
***
Offline Offline

Antal inlägg: 151


« Svara #24 skrivet: Februari 17, 2012, 14:16:25 »

Jag ser att jag i januari 2010 finns på denna tråd, tog det till TR men de klarade inte
denuntiationsordningen från sparbanken,så TR gjorde det enklast möjliga inhibtion för annars så skulle det bli alldeles för kompliserad Juridik,under kommande vår kommer jag att ställa
kraftfulla ekonomiska krav på ombudet för otillbörlig inkassoåtgärd.betalningförläggande får
säkert sökas.
Jag är en fullkommlig newby på vissa områden.
Vad står här i himmla friden?  Grin

Nillsson vad hände nu precis?

denuntiationsordningen
inhibtion
...kraftfulla ekonomiska krav på ombudet för otillbörlig inkassoåtgärd.betalningförläggande får
säkert sökas

Det här blir spännande; hoppas du ska berätta för oss hur det har gått för dig.

Lycka till!
Loggat

Socialdepartementet : "...det skulle vara slöseri med skattebetalarnas pengar att låta lagrådet undersöka om den blivande lagen är laglig"

"Jag har jobbat ett helt liv, betalat skatt, trott på politiker och pensionsystemet.
Nu när leveransen ska ske kommer inga pengar!" Hebbe
Sidor: 1 [2]   Gå upp
  Skriv ut  
 
Gå till: