Sidor: [1]   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Urgent. Sökes. Barnfamilj på marginalen  (läst 2860 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Metro
Newbie
*

Antal inlägg: 1

« skrivet: November 23, 2009, 11:21:19 »

Hej

Mitt namn är Conny Emmelin och jag är nyhetssamordnare på Metro i Malmö. Idag kom statistik från SCB om att det bor flest fattiga barnfamiljer i Malmö.

Vi vill gärna intervjua en barnfamilj om hur det är att leva på marginalen. Om någon vill ställa upp kan det förhoppningsvis få fler att känna igen sig i situation och kanske kan känna stöd och hjälp av det. Vi behöver intervjua någon och vill gärna att någon i familjen ställer upp på bild. Det är tyvärr lite bråttom som det brukar vara med tidningar så vi behöver ha någon som ställer upp idag.

Mejla mig gärna på conny.emmelin@metro.se.

Med vänlig hälsning

Conny Emmelin
Loggat
Ulrika Ring
Hero Member

Antal inlägg: 1169

« Svara #1 skrivet: November 24, 2009, 10:43:45 »

Om det finns någon härinne som stämmer överens med vad Metro vill ha så hoppas jag ni tar kontakt. Det är viktigt att bära ut budskapet om hur tufft livet kan vara.

Om du är orolig för hur det går till kan jag lugna dig med att säga att det naturligtvis är du själv som sätter dina gränser. Att vara med i ett reportage är inget MÅSTE det är något du har rätt att välja eller välja bort. Alltså bestämmer du dig för att vara anonym så ser du till att det blir så. Om det kommer frågor du inte vill svara på, så ser du till att helt enkelt inte svara.

Om du tänker dig att det är du som har kontrollen, att du ställer upp som en tjänst, så blir det också lättare att tänka sig att vara med. Dvs du bestämmer. Inget tvång utan du gör det för att visa på en verklighet som inte alltid är synlig.

//Ulrika
Loggat
Sidor: [1]   Gå upp
  Skriv ut  

Gå till: