Sidor: [1]   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Utsökningsstatistik  (läst 11924 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Villerider
Hero Member

Antal inlägg: 737

« skrivet: November 20, 2009, 14:17:43 »

Jag har fått svar från domstolsverket att det i hela landet finn 11 personer med löneutmätning på Svenska domstolar, under november 2009

Om riksdagsmännen och kronollarna återkommer jag med så fort jag fått svar
Loggat

Pansarvagnen Villerider är okrossbar mot de krossbara! En rättshaverist av stor dignitet som skrämmer små ollisar och de förhärdade inkassobolagen. Siktet är alltid inställt på AK Inkassotjänst dygnet runt.
Admin
Administrator
Hero Member

Antal inlägg: 4012

« Svara #1 skrivet: November 20, 2009, 14:31:31 »

Vi väntar med spänning! Evil
Loggat

Sanningen ska fram! Inom kort på webben, youtube samt överallt där poddar finns.
www.sanningen-ska-fram.se
Soon....... very soon.......
Villerider
Hero Member

« Svara #2 skrivet: November 25, 2009, 16:49:43 »

I oktober 2009 fanns inga riksdagsledamöter som hade utmätning av lön  Angry
Loggat

Pansarvagnen Villerider är okrossbar mot de krossbara! En rättshaverist av stor dignitet som skrämmer små ollisar och de förhärdade inkassobolagen. Siktet är alltid inställt på AK Inkassotjänst dygnet runt.
Patrik1
Hero Member

Antal inlägg: 1704

« Svara #3 skrivet: November 26, 2009, 21:20:43 »

Hade inte jag heller haft med en lön på 85000...  Grin  Men testa ge dom en normal lön som vi har.. runt 20-29000.. dom kommer inte leva en månad ens.
Loggat

Det är i motvind, inte i medvind en drake stiger
noctumlux
Hero Member

Antal inlägg: 2924

raising hell against injustice

« Svara #4 skrivet: November 26, 2009, 23:42:20 »

Hade inte jag heller haft med en lön på 85000...  Grin  Men testa ge dom en normal lön som vi har.. runt 20-29000.. dom kommer inte leva en månad ens.

Eller sjukbidrag på ca 7-9000...
Loggat

Livet är som idrott. Fuskarna försöker hela tiden vinna över de hederliga.
---
pacta non sunt semper servanda.
---
De råd jag ger är min reflektion samt åsikt och skall inte ses som korrekta absoluta sanningar.
---
Noch ein Bier
Villerider
Hero Member

« Svara #5 skrivet: November 27, 2009, 11:02:26 »

Miljödepartementet 0 utmätningar i oktober 2009
Loggat

Patrik1
Hero Member

Antal inlägg: 1704

« Svara #6 skrivet: November 27, 2009, 13:26:34 »

Eller sjukbidrag på ca 7-9000...

Dom kommer ju få hjärtattack  Wink
Loggat

Det är i motvind, inte i medvind en drake stiger
Villerider
Hero Member

« Svara #7 skrivet: November 28, 2009, 01:20:50 »

Jag har en lön över 35000 i månaden, men jag måste leva på ca 2000 i månaden exklusive hyra. Så har jag levt i över 2,5 år.
Handikapp tar man ingen hänsyn till helelr, så hjärtmedicinen har jag fått sluta med. Jag vet inte hur länge jag kommer att leva, men det blir lång ifrån fram till pensionen säger mina läkare, under de omständigheter som jag lever under idag.

Vi kan från och med i dagg alla förvänta oss en försämring!

Se mitt inlägg om dagens HD dom
Det är inte riksdag och regering som bestämmer, utan en juristdiktatur.
Loggat

Leffa
Hero Member

Antal inlägg: 2156

« Svara #8 skrivet: November 28, 2009, 15:13:35 »

Lider med dig Villerider och jag kommer närmare och närmare att söka skuldsanering då jag börja tvivla på att vinna mina enklaste fall. Jag är inte så förvånad över utgång då man inte kräver styrkt bevis i från borgenärerna utan dem kan kasta upp vilket skit som helst.

Så länge vi inte får till att det ska var styrkt bevis så kommer vi att förlora så enkelt är det. Jag håller fullständigt med om att det handlar om juristdiktatur. För mig är det en gåta att man inte skäms inom juridiken när man från går lagar och skapar praxis som inte ligger inom lagen. Genom att som i dag tro på den ena partens ärlighet och inte den andra är inget som en domstol ska hålla på med utan dem ska gå på bevis och inget annat.

Tänkt dig att ett inkasso kan säga " Vi har sänt x brev och ingen har kommit i retur". Detta är inget annat en ett påstående och inte fakta.. Om gäldenären sedan säger att han inte har mottagit dessa brev måste han bevisa(styrka) det inför domstolen. Det är helt tvärs emot vad det står i lagen.. Hur kan man ha tillåtit detta hända?

Jag vet inte hur många trådar jag har läst att borgenären har bevisbördan? Ja enligt lagen. Hur kan det vara tillåtet att komma så långt ifrån att man till och med vänder på bevisföringen.

Vi kan ta en fartkamera efter vägen.  Där kan man ha bilen och nummerplåten och stora delar av personen som kör. Här ligger bevis helt på vägverket och inte på den som kör.. Kan dem inte med 100% säga vilken som kör så går personen fri. Så varför har man annan bevissäkerhet när det gäller skulder?

Kan inte vara något annat än attityd fråga. Många tycker inte att det är brott att köra för fort och de flesta har gjort det många gånger. Har man en skuld så skiter man helt och tycker att man ska göra rätt för sig. Tar man lån ska man fan mig också betala än vilka avgifter, räntor det är frågan om. Att det finns en risk för att handlingarna inte är korrekt tro inte domstolen på utan dem skiter fullständigt i skuldsatt. Vi är längst ner på rättsstegen tillsammans med umgängesföräldrar, utslagna och andra parasiter. Så varför ska vi har rättssäkerhet?

Loggat
Admin
Administrator
Hero Member

Antal inlägg: 4012

« Svara #9 skrivet: November 28, 2009, 17:10:24 »

Mycket bra skrivet Leffa! Cool
Loggat

Sanningen ska fram! Inom kort på webben, youtube samt överallt där poddar finns.
www.sanningen-ska-fram.se
Soon....... very soon.......
noctumlux
Hero Member

Antal inlägg: 2924

raising hell against injustice

« Svara #10 skrivet: November 28, 2009, 17:39:21 »

Undrar hur det skulle bli i EU-domstolen?

Finns det möjlighet att de kan ta upp fallet och (förhoppningsvis) knäppa HD på snoken?
Loggat

Livet är som idrott. Fuskarna försöker hela tiden vinna över de hederliga.
---
pacta non sunt semper servanda.
---
De råd jag ger är min reflektion samt åsikt och skall inte ses som korrekta absoluta sanningar.
---
Noch ein Bier
Villerider
Hero Member

« Svara #11 skrivet: November 28, 2009, 23:30:30 »

Finns det möjlighet att de kan ta upp fallet och (förhoppningsvis) knäppa HD på snoken?

Du har rätt min vän. Fast EU domstolen är förtidigt.
Det har kommit en ny EU kommissionär som vi ska kontakta allihopa.
Kul med en ny adress på maillistan.
Jag ska vinna och jag ska ta med er allihopa i vinsten  Grin
Loggat

birana
Sr. Member

Antal inlägg: 338

« Svara #12 skrivet: November 29, 2009, 19:19:50 »

Precis samma tänkte jag då jag läste om HD fiaskot/korruptionen jag personligen har ingen aning om hur  men på något sätt så måste detta rättsvansinne uppmärksammas  utanför våra gränser alternativt att vi samtliga sänder alla våra överklagande till Nackatingsrätt  verkar tydligen vara enda stället där rättsäkerhet i vårt fall gäller.
Loggat

Har du aldrig misslyckats så har du gjort för lite...
Villerider
Hero Member

« Svara #13 skrivet: November 30, 2009, 15:33:44 »

på regeringskansliet finns det nio (9) personer med löneutmätning, anställda
Loggat

Sidor: [1]   Gå upp
  Skriv ut  

Gå till: