Såg förra året på KFMs hemsida att dom hade sålt gamla CD-skivor för endast 10-15kr/st.
Sjukt....
Blev så nyfiken av detta att jag ringde Kronofogden och frågade hur detta kunde vara möjligt, då såna saker torde falla under ens beneficium.
Svaret jag fick var att dessa billiga och "värdelösa" kunde vara gods som påträffats vid tex avhysningar. Istället för att kasta bort sakerna så sålde man dem.
Om det är så i alla dessa försäljningar vet jag inte, men Kronofogdens förklaring verkar rimlig.
Däremot så förvånas man av Kronofogdens nya uppstramade utmätningsrajd som verkar pågå.
Rikskronofogden tillsätter utredningar och bjuder in till samarbete med bl.a. Insolvens, då det är ett växande problem med överskuldsättningar och att dessa människor inte har råd att betala.
Vet inte, men nog verkar det som att antingen Rikskronofogden lever i en egen värld utan insyn på hur Kronofogden egentligen arbetar och beter sig. Alternativt så kanske Rikskronofogden går ut med sin "humana" syn på problemet endast för syns skull? Det lugnar ju ner oss. Samtidigt så sitter man tillsammans med skuldsatta, och lär sig "förstå" problemen och hur våra tankegångar går. Vilka knep och lagar vi kan använda oss av. Sedan använder KFM denna information till att agera
mot oss istället!
Kanske är jag ute och cyklar, men med tanke på hur dom agerar så tror jag på denna hypotes!
Klart är i varje fall att Kronofogden och inkassobranschen har fått det lite kämpigare de senaste åren sedan vi skuldsatta har börjat engagera oss i dessa frågor. Tidigare kunde dom härja i stort sett fullständigt fritt utan att bli ifrågasatt.
Felet i Sverige är den allmänna syn man har på personer med olika problem.
Man ser ner på skuldsatta, arbetslösa, bidragstagare med mera. (viist, det kanske är befogat i
vissa fall)
Dessa grupperingar är i svenskens ögon lägre ställda människor, och sådana skall man trampa på!!
I och med den inställningen så tar heller politikerna inte problematiken på allvar.
Bl.a. Insolvens sitter med i en grupp tillsammans med Kronofogden.
Detta kanske förhoppningsvis ger resultat, men förmodligen på
väldigt lång sikt.
Tills dess så är det bara för oss att se om vårt eget hus och utnyttja alla regler och "kryphål" för att själv överleva.
No mercy, helt enkelt! 
Kronofogden och inkassobolagen arbetar själva efter denna princip och detta är helt accepterat ute bland "Svenssons". För en icke skuldsatt person så är det en självklarhet att KFM och inkasso skall skinna den lägre ställda människan fullständigt. Man har inget existensberättigande helt enkelt.
Däremot, om vi skuldsatta använder oss av diverse regler och knep för att få ett värdigt leverne så är vi rättshaverister, fuskare och skitstövlar. Lustigt.....