Fattiga Riddares forum
September 09, 2010, 22:27:48 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
Nyheter: Sveriges största diskussionsforum för överskuldsatta!

Startsida   Hjälp Logga in Registrera  
Sidor: 1 2 [3] 4
  Skriv ut  
Författare Ämne: Göra något av detta?!  (läst 1987 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
fattigriddare
Hero Member

Antal inlägg: 869

« Svara #30 skrivet: Oktober 17, 2009, 21:47:24 »

[/quote]
Jag har tittat djupt i glaset...mmmmmmmm, tjenare, NI har varit frystorkade, testa att öppna en tidning Wink
[/quote]

Jahaa, den bastun!  Grin  Grin
Loggat
Ulrika Ring
Hero Member

Antal inlägg: 1169

« Svara #31 skrivet: Oktober 17, 2009, 21:58:59 »

...det känns som hela budskapet gled förbi dig. Får ladda om och vässa min argumentation, gör detta samtidigt med 720 fönster öppna.

Typ ja. Och jag läser tidningar. Flera om dagen. Men någon bastu...  Shocked

*skratt* har suttit i minst 6 timmar framför datorn ikväll. Jag har ju inget liv snart! En tjälknöl i ugnen som jag ska passa i saltlagen fram till kl typ 2 inatt... Planeringen har gått åt pipan. Jag är bjuden att lyssna på ett band i sthlm ikväll men det sprack ju också...

Då får ursäkta men ledningarna hänger typ ut ur öronen på mig.

JAG ska gå och dricka ett glas rött om en stund. Ska bara säkerställa att ingen ungdom i huset kräver skjuts någonstans ikväll. Sicken lördag...

Fast jag tror jag fixade 720-st-fönsters-humorn  Tongue
Loggat
Robert36
Hero Member

Antal inlägg: 1261

Hemsida
« Svara #32 skrivet: Oktober 17, 2009, 23:07:29 »

Missade ni veckans stora nyhet, att de bygger bastu ute på Harpsund Grin

God natt!
Loggat

Villerider
Hero Member

Antal inlägg: 706

« Svara #33 skrivet: Oktober 18, 2009, 02:10:21 »

Något som de etablerade partierna är rädda för är ett lågt valdeltagande. Ett nytt parti skiter dom i, det finns redan ett antal småpartier som brukar komma fram några dagar innan valet i nåt debattprogram, där man klumpar ihop dom och låter dom under en timme inkl reklamavbrott komma till tals och sedan skrattar alla i kör.

Om en halv miljon människor däremot börjar skriva insändare med budskapet VI RÖSTAR INTE EFTERSOM NI SKITER I OSS tror jag att åtminstone några av oss skulle bli inbjudna till en mer seriös debatt någonstans.

Jag tror att vi skadar vår sak mer än gör nytta genom att ge allt till SD och PP.
Min linje är följande: Anmäl och åter anmäl till datainspektionen och Finansinspektionen. Om dom får låt säga 1000 anmälningar på Inkassobolag per vecka måste myndighetschefen givetvis äska mer ekonomiska resurser till DI. Då kommer politikerna att fråga varför och myndigheten blir helt enkelt tvungna att förklara problemet.
Det är först då som vi kan få en politisk genomslagskraft på ett demokratiskt vis.
Om vi går till SD och PP så kommer folk bara se oss som loosers.
Vi måste visa att vi är smartare än så.

klaga på i alla lägen. det är den enklaste vägen till att koma fram.
Börjar detta att kosta staten genom de rättsvårdande myndigheterna måste man ta tag i den i detta fall så tydliga kärnfrågan.
Loggat

Pansarvagnen Villerider är okrossbar mot de krossbara! En rättshaverist av stor dignitet som skrämmer små ollisar och de förhärdade inkassobolagen. Siktet är alltid inställt på AK Inkassotjänst dygnet runt.
Robert36
Hero Member

Hemsida
« Svara #34 skrivet: Oktober 18, 2009, 06:39:41 »

...det känns som hela budskapet gled förbi dig. Får ladda om och vässa min argumentation, gör detta samtidigt med 720 fönster öppna.

Typ ja. Och jag läser tidningar. Flera om dagen. Men någon bastu...  Shocked

Du måste selektera, hitta det av vikt i tidningarna Grin

God morgon!
Loggat

Ljuramannen
Full Member

Antal inlägg: 179

« Svara #35 skrivet: Oktober 18, 2009, 16:14:22 »

Nej, på allvar vill inte jag gagna SD på något vis. Framför allt vill jag inte vara med om att vår situation skulle likställas med att vi har för mycket invandrare i landet, lite svårt för mig själv som faktiskt själv är invandrare...

Min tanke var att man på detta sätt kan få de andra partierna att öppna mun, ta tag i frågan. Men jag vet, det var ingen bra idé...

Vad jag däremot har gjort, är att jag i fredags skickade ett brev till 40 ledamöter i Riksdagens Socialförsäkringsutskott om min situation, ser ut ungefär som min debattartikel i Folkbladet som jag har länkat om under rubriken Tidningsartiklar, går även att läsa här:

http://folkbladet.se/opinion/kronikor/artikel.aspx?articleid=4972781

Har fått några svar från riksdagsledamöter, några som faktiskt har insett problemet, några som inte vill veta av det. Gör en egen tråd för den som vill läsa så småningom när jag får fler svar .
Loggat

Ljuramannen
Full Member

Antal inlägg: 179

« Svara #36 skrivet: Oktober 18, 2009, 16:31:20 »

Vill även säga att jag fortfarande tror att uppmaning till röstbojkott ger mer effekt än ett nytt parti.

Har någon den blekaste aning om hur mycket energi det tar att bilda ett parti? I detta fall helt onödig energi som inte kommer att synas någonstans, det vimlar av småpartier som inte får någon som helst uppmärksamhet mer än hos sina egna redan frälsta.

Eller vill någon av oss på allvar hamna på följande wikipediasida bland Fårgutapartiet, Gud-troll-häxor-väsen och kosmiska krafters-parti, eller Kärlekspartiet The Party of Love ? Bläddra och njut:

http://sv.wikipedia.org/wiki/Svenska_sm%C3%A5partier_som_st%C3%A4llt_upp_i_riksdagsval
Loggat

Ulrika Ring
Hero Member

Antal inlägg: 1169

« Svara #37 skrivet: Oktober 18, 2009, 17:01:52 »

Min tanke var att man på detta sätt kan få de andra partierna att öppna mun, ta tag i frågan. Men jag vet, det var ingen bra idé...

Vad jag däremot har gjort, är att jag i fredags skickade ett brev till 40 ledamöter i Riksdagens Socialförsäkringsutskott om min situation, ser ut ungefär som min debattartikel i Folkbladet som jag har länkat om under rubriken Tidningsartiklar, går även att läsa här:

http://folkbladet.se/opinion/kronikor/artikel.aspx?articleid=4972781

Har fått några svar från riksdagsledamöter, några som faktiskt har insett problemet, några som inte vill veta av det. Gör en egen tråd för den som vill läsa så småningom när jag får fler svar .

Åtminstone jag förstår precis vart iden kom och hur du tänkte. Det kanske inte alls är någon dum ide, det är bara så att i mitt fall, för mig, så tänker jag inte driva den. Om andra vill så Tja, men själv tror jag inte på den.

Däremot tror jag på den andra iden, om att ifrågasätta varför personer med obeståndsproblematik överhuvudtaget ska rösta! Ser vi på skuldsatt-bloggen så skär ju dessa företag guld med fällkniv, guld som samlats ihop med hjälp av Kronofogden och lagstiftarna. Och det är ju ett helt jävla mounteverest av Guld som skrapats ihop genom att pressa personer som gått i kras i processen. Och den här processen har ingen som helst politisk färg. Det spelar ingen roll vem som sitter med majoritet alla går samma väg, borgenärsvägen.

SÅ vi måste väcka de som sover. Det här duger inte. Det är inte rimligt på en fläck.

Jag föreslår att vi kör på den här bloggiden och ser vad uppmärksamhet den kan ge för resultat. Sedan väcker vi partierna. INGEN med normalbegåvning kan göra annat än se snedfördelningen mellan borgenär och gäldenär och hur mycket KFMs uppdrag spelar roll för den här snefördelningen.

Ev har jag fått tag i ytterligare en blogg som hänger på på onsdag. Då är vi helt plötsligt 6 st... Tänk när vi är 100! Knuff kan inte undgå att registrera frågan och inläggen och då ska ni se att medierna kanske vaknar.

Jag har flera här jag skulle vilja hängde på... En blogg tar 3 minuter att fixa. blogger.com och ett inlägg i ett givet ämne en gång i veckan är allt som behövs... *viskar* admin, Robert35, birana, britt, callemaja... man kan vara hur anonym som helst
Loggat
plutten
Newbie
*

Antal inlägg: 1

« Svara #38 skrivet: Mars 02, 2010, 12:52:46 »

mkt intressant inlägg! har precis skaffat mig ett konto. Varför skulle det vara så svårt att bilda ett nytt parti? Den situation som vi skuldbelaggda sitter i är djupt kränkande omoralisk och hatisk. Det borde vara dags att samtliga reser sig upp. Hela systemet med att hantera pengar och fördelning är mycket omodern och är inte värdigt i ett mordent samhälle.

plutten
Loggat
Robert36
Hero Member

Hemsida
« Svara #39 skrivet: Mars 02, 2010, 13:02:34 »

mkt intressant inlägg! har precis skaffat mig ett konto. Varför skulle det vara så svårt att bilda ett nytt parti? Den situation som vi skuldbelaggda sitter i är djupt kränkande omoralisk och hatisk. Det borde vara dags att samtliga reser sig upp. Hela systemet med att hantera pengar och fördelning är mycket omodern och är inte värdigt i ett mordent samhälle.

plutten
Välkommen! gå in på min blogg så ser du hur du kan bidra med din namnunderskrift - den behövs!

http://www.systemsnyltarna.blogspot.com
Loggat

The Rocker
Hero Member

Antal inlägg: 746

En Dag I Taget

Hemsida
« Svara #40 skrivet: Mars 03, 2010, 00:37:30 »

plutten

Svårigheten ligger i den skam många känner som kanske "bara" varit skuldsattaunder en kortare period.
Och så fördomarna som media sprider med tv programmet lyxfällen. Finns säkert fler. Men om vi som "orkar" lyckas ordna 1500 namnunderkrifter så är det en bedrift.

Häng på!
Loggat
Thomas Sakshaug
Full Member

Antal inlägg: 132

Hemsida
« Svara #41 skrivet: Mars 06, 2010, 00:35:11 »

På Facebook har jag en vän som är Socionom och vännen trillade dit i ekonomin.
Loggat

Expert förresten, vad är det?, ex vet jag vad det är, men inte pert!, folk säger "min exflamma" eller min föredetta, så vad är då en föredetta pert?  Perterna säger både det ena och det andra men negligerar det enda riktiga nämligen ditt hjärta.

Vad är en Pert?
corner
Hero Member

Antal inlägg: 1464

« Svara #42 skrivet: Mars 06, 2010, 08:36:06 »

Mm. Har inget med utbildning att göra. Livskriserna som leder till överskuldsättning är mycket demokratiskt lagda, på så sätt att de fullständigt skiter i om du har akademisk examina eller inte. Precis som löss och döden, de äter dig levande om de får.....
Loggat
Thomas Sakshaug
Full Member

Antal inlägg: 132

Hemsida
« Svara #43 skrivet: Mars 06, 2010, 17:21:13 »

Mm. Har inget med utbildning att göra. Livskriserna som leder till överskuldsättning är mycket demokratiskt lagda, på så sätt att de fullständigt skiter i om du har akademisk examina eller inte. Precis som löss och döden, de äter dig levande om de får.....

Det är just detta som måste framföras i informationen... att vem som helst kan trilla dit ekonomiskt. 

Så här långt efteråt så kan jag ångra att jag överhuvudtaget tog ett LO-lån vid ung ålder (har idag ingen skuld på LO-lån).

Kanske det är dags för oss kunder till banker att ta ut en avgift för att vi ska vara kund där, Konsument avgift!  :I
Loggat

Expert förresten, vad är det?, ex vet jag vad det är, men inte pert!, folk säger "min exflamma" eller min föredetta, så vad är då en föredetta pert?  Perterna säger både det ena och det andra men negligerar det enda riktiga nämligen ditt hjärta.

Vad är en Pert?
Admin
Administrator
Hero Member

Antal inlägg: 2955

« Svara #44 skrivet: Mars 06, 2010, 17:48:53 »

Thomas, jag förstår precis hur du tänker, men tyvärr verkar det inte gå in i "svenssons" hjärnor att dom också faktisk kan trilla dit.
Jag vet flera som varit enormt fördomsfulla mot människor som inte kan betala sina skulder, och att "dom skulle då ALDRIG kunna hamna där"....
Sedan har det hänt saker som gjort att dom själva sitter där. Då är dom inte så kaxiga längre! Grin
Det är bara så synd att dom inte lyssnade innan, och tog varningar på allvar, då hade dom förmodligen inte suttit i skiten idag.
Loggat
Sidor: 1 2 [3] 4
  Skriv ut  

Gå till:  

Drivs med MySQL Drivs med PHP Powered by SMF 1.1.11 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC
Svensk översättning: Daniel Hofverberg/Dubbningshemsidan
Giltig XHTML 1.0! Giltig CSS!