Sidor: [1]   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Reportage om överskuldsatta och kronofogden  (läst 5926 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
annalinny
Newbie
*

Antal inlägg: 1

« skrivet: Oktober 13, 2009, 16:20:30 »

Mitt namn är Anna Sjögren och jag är frilansande journalist. Jag skriver ett reportage om kronofogden och om att vara skuldsatt. Om det här att det blir allt vanligare att vi tar lån och krediter och inte alltid blir informerade om risktagandet.
Jag skulle vilja komma i kontakt med personer som är skuldsatta och som skulle vilja vara med i reportaget och bli intervjuade av mig. (du kan vara anonym i reportaget om du vill). Vill du vara med och hjälpa mig belysa problemet? Eller känner du någon annan som skulle kunna vara intresserad?
Har du något annat tips som kan vara intressant?

Hör av dig till mig på annalinny@gmail.com

Vänliga hälsningar,

Anna Sjögren
Loggat
kenny555
Hero Member

Antal inlägg: 1109

« Svara #1 skrivet: Oktober 13, 2009, 16:33:13 »

Välkommen till oss fattiga men folk med massa ideer och skulder upp över öronen.
Nu lär du få mycket kött på benen om hur inkassovärlden ser ut
Loggat
roggan
Hero Member

Antal inlägg: 517

« Svara #2 skrivet: Oktober 13, 2009, 17:39:50 »

Mitt namn är Anna Sjögren och jag är frilansande journalist. Jag skriver ett reportage om kronofogden och om att vara skuldsatt. Om det här att det blir allt vanligare att vi tar lån och krediter och inte alltid blir informerade om risktagandet.
Jag skulle vilja komma i kontakt med personer som är skuldsatta och som skulle vilja vara med i reportaget och bli intervjuade av mig. (du kan vara anonym i reportaget om du vill). Vill du vara med och hjälpa mig belysa problemet? Eller känner du någon annan som skulle kunna vara intresserad?

Vänliga hälsningar,

Anna Sjögren

Många här på forumet har nog idag blivit varse om skulder och krediter...men det kanske finns någon som anser att de inte fått tillräcklig information....de kanske redan har kontaktat dig.
Själv tror jag att du skulle få innihelvete respons angående inkassobolagens bluffande och myglande som ses mellan fingrarna av kronofogden

Du får säkert senare i kväll här på forumet mer "på fötterna"...när fler hunnit läsa din förfrågan
Loggat

Det är bättre att fråga och verka dum, än att inte fråga och förbli dum.
Villerider
Hero Member

Antal inlägg: 737

« Svara #3 skrivet: Oktober 14, 2009, 13:33:10 »

Vänliga hälsningar,

Anna Sjögren

hej Anna!
Om du vill ha en rysare så ska du givetvis kontakta mig. Mitt ärende (har bara ett) har kritiserats av JO tre gånger och JK två gånger. En rådman på tingsrätten i Västerås fick byta arbetsuppgifter efter JO kritik rörande mitt ärende.
jag har bara ett krav om du vill skriva om mitt ärende och det är att mitt namn finns med. Jag vill inte vara anonym i något läge.

kontakta mig så får du mitt telefonnummer och adress

"Pansarvagnen Villerider"
Loggat

Pansarvagnen Villerider är okrossbar mot de krossbara! En rättshaverist av stor dignitet som skrämmer små ollisar och de förhärdade inkassobolagen. Siktet är alltid inställt på AK Inkassotjänst dygnet runt.
kenny555
Hero Member

« Svara #4 skrivet: Oktober 20, 2009, 23:12:32 »

Konstig prick Anna kom Anna försvann:) Cheesy
Loggat
Leffa
Hero Member

Antal inlägg: 2156

« Svara #5 skrivet: Oktober 22, 2009, 22:07:49 »

Ni har inte läst.. Hon vill att den som vill bli intervjuad ska kontakta henne via e-mail
Loggat
Patrik1
Hero Member

Antal inlägg: 1704

« Svara #6 skrivet: Oktober 24, 2009, 08:25:36 »

Ni har inte läst.. Hon vill att den som vill bli intervjuad ska kontakta henne via e-mail

En bra reporter följer upp sitt jobb.  Wink
Loggat

Det är i motvind, inte i medvind en drake stiger
kenny555
Hero Member

« Svara #7 skrivet: Oktober 24, 2009, 09:54:05 »

Helt rätt Patrik1+att det handlar lite om förtroende med kanske.
Denna person kan kanske arbeta under täckmantel som tex AK Inkasso
KFM eller något annat
Loggat
Admin
Administrator
Hero Member

Antal inlägg: 3969

« Svara #8 skrivet: Oktober 24, 2009, 12:04:19 »

Kan det vara denna frilansjournalist?
www.asjogren.com

Tror inte att det är någon från inkasso eller KFM.
Loggat
Sidor: [1]   Gå upp
  Skriv ut  

Gå till: