Sidor: [1]   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Lindorff Stockholm / Lindorff Göteborg Vad är skillnaden??  (läst 4318 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Wolfman
Newbie
*
Offline Offline

Antal inlägg: 25


« skrivet: Oktober 09, 2009, 03:49:07 »

Kontaktade Lindorff 08- och bad om skuldöversikt från dom och det fick jag, men nu ser jag att jag även har andra mål från Lindorff 031-.
Är det inte samma bolag ??
Loggat
Admin
Administrator
Hero Member
*****
Offline Offline

Antal inlägg: 4012



« Svara #1 skrivet: Oktober 09, 2009, 07:58:40 »

Jo, det är samma bolag, men dom säger sig ha helt skilda datasystem för Stockholms- och Göteborgsavdelningarna.
Kan tyckas lite konstigt, är det för att just kunna "mörka" ärenden för gäldenärerna?

Kontaktar man något annat inkassobolag med verksamhet på flera orter, tex Intrum, så ser dom utan problem varandras ärenden.
Så man kan ställa sig frågan varför inte just Lindorff kan göra detta?
Att skylla på dåligt datasystem kan dom nog inte, då deras system är både välbekostat och utvecklat genom många år.
Loggat

Sanningen ska fram! Inom kort på webben, youtube samt överallt där poddar finns.
www.sanningen-ska-fram.se
Soon....... very soon.......
noctumlux
Hero Member
*****
Offline Offline

Antal inlägg: 2924


raising hell against injustice


« Svara #2 skrivet: Oktober 28, 2009, 19:06:38 »

Kontaktar man något annat inkassobolag med verksamhet på flera orter, tex Intrum, så ser dom utan problem varandras ärenden.

När jag hamnade i träsket, så fick jag brev både från IJ:s stockholms och göteborgskontor enligt den person vart mina brev hamnade. Han kollade upp och de kunde inte se varandras ärenden då. Detta var kring 2001-2002. De har väl ändrat rutinerna efter det.
Loggat

Livet är som idrott. Fuskarna försöker hela tiden vinna över de hederliga.
---
pacta non sunt semper servanda.
---
De råd jag ger är min reflektion samt åsikt och skall inte ses som korrekta absoluta sanningar.
---
Noch ein Bier
nillsson
Hero Member
*****
Offline Offline

Antal inlägg: 725


« Svara #3 skrivet: Oktober 29, 2009, 19:26:53 »

Har Lindorrf Gbg datasystem det har aldrig blitt klart för mig för jag får
telefonen slängd i örat på mig när jag har försökt med kontakt.
Är sådant uppträdande värt att delge DI för det är säkert inte
god inkassosed.Önskar råd.


Loggat
Sidor: [1]   Gå upp
  Skriv ut  
 
Gå till: