Sidor: [1]   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Är detta något lurt  (läst 4721 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
roggan
Hero Member
*****
Offline Offline

Antal inlägg: 518


« skrivet: September 14, 2009, 16:28:37 »

Skickade iväg ett mail till ( Intrum J) där jag hävdade perskription av ärende som är daterad 2000 samt 2002.

Där de svarade dylikt

Är det något lurt med detta ...märkligt att de inte kan se ärendet då de skickat brev...!!!
Hur skall de annars veta till vem de skickat brev..!
 
Hej,
 
För att vi ska kunna svar på ditt mail behöver vi ditt personnummer eller referensnummer. Vi kan tyvärr inte söka på fakturanummer
 
Med vänliga hälsningar / Kind regards
Kundservice




Loggat

Det är bättre att fråga och verka dum, än att inte fråga och förbli dum.
roggan
Hero Member
*****
Offline Offline

Antal inlägg: 518


« Svara #1 skrivet: September 14, 2009, 17:05:12 »

Blev kanske missvisande  i mitt första meddelande

De skrev alltså

citat:
Hej,
 
För att vi ska kunna svar på ditt mail behöver vi ditt personnummer eller referensnummer. Vi kan tyvärr inte söka på fakturanummer
 
Med vänliga hälsningar / Kind regards
Kundservice  : slut citat
-------------

Där av min frågeställning....Jag menar att om de inte kan gå efter fakturanummer...då kan de ju heller inte ha orginal av desamma...eller..?
Loggat

Det är bättre att fråga och verka dum, än att inte fråga och förbli dum.
Admin
Administrator
Hero Member
*****
Offline Offline

Antal inlägg: 4012



« Svara #2 skrivet: September 14, 2009, 17:17:34 »

Vad är det för fakturanummer du uppgett?

Ursprungliga fakturan med fakturanummer som borgenären använde?

Då kan jag förstå att dom inte kan lokalisera det så lätt.

Däremot brukar jag få (av Intrum!) samma typ av svar trots att jag meddelat deras ärendenummer samt mitt personnummer i mina mailbestridanden!!
Det om något är underligt, och jag misstänker att man har det som rutin för att försöka förhala och göra det besvärligt för gäldenären i förhoppningen att denne istället betalar för att man inte orkar "tjafsa".
Loggat

Sanningen ska fram! Inom kort på webben, youtube samt överallt där poddar finns.
www.sanningen-ska-fram.se
Soon....... very soon.......
roggan
Hero Member
*****
Offline Offline

Antal inlägg: 518


« Svara #3 skrivet: September 14, 2009, 17:26:13 »

Ja precis det är så..

Men Ok...då får jag väl sända dem Refnummer

Samtidgt skrev jag under med mitt namn...kan de inte söka på namnet...underligt

Jo ja förstår att de vill förhala o djävlas...å vad trött jag är på dessa uppköpta skulder ...gamla dess utom

Sedan står det som spå här i breven
Lite kortfattat

Rättelse av tidigare skickat informationsbrev

Du behövewr inte svara på detta brev om du redan har en pågående betalningsuppgörelse. du fortsätter att betala till Intrum.......Ingen förändring kommer att ske för dig.......


Men jag har INTE fått någon information om någon ting....helt otroligt

Sedan gäller det gamla skulder hos Comhem...

Men jag har ingen skuld där sedan 2000...otroligt

Loggat

Det är bättre att fråga och verka dum, än att inte fråga och förbli dum.
Sidor: [1]   Gå upp
  Skriv ut  
 
Gå till: