Sidor: [1]   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: nytt rek på posten  (läst 17087 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Sjuksköterskan
Sr. Member

Antal inlägg: 369

« skrivet: September 03, 2009, 15:39:59 »

hej!
idag fick jag ett rek på posten. vet inte om jag skall hämta ut det. söker man på nätet står ingen avsändare. jag är lite orolig att det skall vara något med skulder att göra. men kan man vägra hämta ut ett rek efter att man sett det? kan man be att få se brevet innan man hämtar det?
Loggat

Studerande till sjuksköterska. F.d. ingenjör. Pluggar juridik lite nu för att lära mig mer.
Admin
Administrator
Hero Member

Antal inlägg: 4012

« Svara #1 skrivet: September 03, 2009, 15:50:23 »

Vissa postombud går att diskutera med om att få se brevet innan man skriver på.

Men jag har också varit med om postombud som totalvägrar visa brevet innan dom fått en namnteckning....
Jag ringde då Posten och ifrågasatte det hela, och dom menade på att det var helt enligt reglerna:
Brevet SKALL INTE visas innan man fått namnteckning på det. Shocked Angry

Men kolla med ditt postombud, dom kan vara mer resonliga! Cool
Loggat

Sanningen ska fram! Inom kort på webben, youtube samt överallt där poddar finns.
www.sanningen-ska-fram.se
Soon....... very soon.......
Sjuksköterskan
Sr. Member

Antal inlägg: 369

« Svara #2 skrivet: September 03, 2009, 15:52:22 »

får helt enkeöt hämta det då :-) ha ju sökt skuldsanering m.m.
Loggat

Studerande till sjuksköterska. F.d. ingenjör. Pluggar juridik lite nu för att lära mig mer.
hjälp
Full Member

Antal inlägg: 131

« Svara #3 skrivet: September 03, 2009, 20:05:55 »

jag fick ett sånt rek för ett tag sedan. Gick till posten och drog en vals om att det var ngn som skickade brev till mig och typ förföljde mig! Jag sa att det räcker med att jag får se kuvertet, inte hålla i det. Då fick jag se det! Hon skulle inte låta mig se det i början!
Loggat
hjälp
Full Member

Antal inlägg: 131

« Svara #4 skrivet: September 03, 2009, 20:06:50 »

Glömde skriva att det var från ett inkassoföretag!
Loggat
Callemaja
Hero Member

Antal inlägg: 1110

« Svara #5 skrivet: September 03, 2009, 20:24:16 »

Kräv att få se brevet. Får du inte det så lös inte ut det. Det är min filosofi.

Det är ju lite märkligt att man ska vara försiktig med att gå med på avtal man inte klarar av eller är fullt insatt i. Men en försändelse som man inte känner till eller vet vad det innehåller ska man kvittera utan närmare information.
Loggat
Leffa
Hero Member

Antal inlägg: 2156

« Svara #6 skrivet: September 04, 2009, 00:04:42 »

ingen avsändare på ett rek brev är det ofta ett inkasso.. Varför vara anonym.. Själv hämtar jag aldrig ut ett rek brev om jag inte vet vem det är som är avsändare...

Loggat
QuentinT
Newbie
*

Antal inlägg: 15

« Svara #7 skrivet: December 12, 2009, 23:47:20 »

Hej

du kan inte se från vem det är...hämtr du inte ut det kommer en påminnelse...om du inte heller hämtqar ut det dågår det till stämningsman....och då är det upp till dig vilket ställningstagande du gör!!

QuentinT

hej!
idag fick jag ett rek på posten. vet inte om jag skall hämta ut det. söker man på nätet står ingen avsändare. jag är lite orolig att det skall vara något med skulder att göra. men kan man vägra hämta ut ett rek efter att man sett det? kan man be att få se brevet innan man hämtar det?
Loggat
birana
Sr. Member

Antal inlägg: 338

« Svara #8 skrivet: December 13, 2009, 18:57:21 »

Och när stämningsmannen kommer så ber du denne avlägsna sig ur din åsyn samt stänger dörren .............sen kommer det ett brev från den lokala sheriffen om att du har en försändelse att hämta på polisstationen vilket du inte gör....sen kommer kontapel Kling och Klang och då frågor du vem av dom som är tillförordnad delgivningsman om nu någon av dom bevisar att dom är det så upplyser du vänligt men bestämt att dom kan lämna brevet i brevlådan alt till dig direkt men någon autograf får dom inte... INGEN kan tvinga dig att skriva under någonting någonsin.
Loggat

Har du aldrig misslyckats så har du gjort för lite...
Sidor: [1]   Gå upp
  Skriv ut  

Gå till: