Sidor: 1 ... 6 7 [8] 9 10   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Zeltz Delgivningsbyrå AB - maffiadrömmar?  (läst 117214 gånger)
0 Medlemmar och 4 gäster tittar på detta ämne.
Bengtsson
Newbie
*

Antal inlägg: 27

« Svara #105 skrivet: Januari 18, 2010, 11:50:42 »

Ja herre Gud vilken tomte, nästan så att man drömmer om att få träffa denne herre...!

http://www.facebook.com/search/?q=Magnus+Kintzelt&init=quick#/profile.php?id=1102021854&ref=search&sid=100000217993325.3525730885..1

( Två (2) vänner på Facebook varav den ena är flickvännen  Roll Eyes )

Det enda han använder facebook till är förmodligen att snoka runt efter gäldenärer.

Sambon och tillika kompanjonen:

http://www.facebook.com/search/?q=Magnus+Kintzelt&init=quick#/profile.php?id=1469137527           Grin Grin Grin

Antagligen så har du helt rätt!

Loggat
Noomi
Hero Member

Antal inlägg: 755

« Svara #106 skrivet: Januari 18, 2010, 12:07:20 »

Kollade deras hemsida! Foton i helbild där de håller i varandra. Namnet på nummerplåten. Foton på kontoret. Foton på en maskin de beslagtagit. Vad vill de bevisa?
Har de rätt att beslagta? Tror inte ens de har rätt att besöka gäldenärer med den nummerplåten. Det verkar som ett stort skämt. Jag skulle aldrig ens tilltala dem eller släppa in dem på mina ägor eller mitt hem.
Loggat
corner
Hero Member

Antal inlägg: 1464

« Svara #107 skrivet: Januari 18, 2010, 14:11:34 »

Förr i tiden brukade man säga om Ababianerna, alltså ABABs vakter i Stockholm som så gärna spöade upp hemlösa och berusade när möjlighet erbjöds, att de var såna som sökt men inte fått komma in på Polishögskolan.

Jag gissar att det kanske handlar om folk som sökt men inte fått jobb hos KFM?  Wink
Loggat
Callemaja
Hero Member

Antal inlägg: 1110

« Svara #108 skrivet: Januari 20, 2010, 17:49:35 »

Jag gissar att det kanske handlar om folk som sökt men inte fått jobb hos KFM?  Wink

Va? finns det sämre än vad som hamnat hos fogden? (Gadreel må ursäkta).
Loggat
noctumlux
Hero Member

Antal inlägg: 2924

raising hell against injustice

« Svara #109 skrivet: Januari 20, 2010, 18:00:39 »

Va? finns det sämre än vad som hamnat hos fogden? (Gadreel må ursäkta).

Ja: CSN:s kundtjänst.
Loggat

Livet är som idrott. Fuskarna försöker hela tiden vinna över de hederliga.
---
pacta non sunt semper servanda.
---
De råd jag ger är min reflektion samt åsikt och skall inte ses som korrekta absoluta sanningar.
---
Noch ein Bier
Admin
Administrator
Hero Member

Antal inlägg: 4012

« Svara #110 skrivet: Februari 05, 2010, 11:56:04 »

Åklagarmyndigheten läser tråden, förmodligen tillsammans med Zeltz då "de följs åt" i besöksfrekvensen.

Jaha, då får vi väl antagligen förbereda oss på kontakter med vårt kära rättsväsende.
Undrar om dom kommer att även diskutera att MK på Zeltz har utgett sig för att vara myndighetsperson rakt i ansiktet på två polismän 2007? Smiley
Trots begäran om att få göra anmälan om detta "försvann" denna anmälan av någon outgrundlig anledning....

Men nu när vi har åklagare på tråden kanske det löser sig? Evil
Loggat

Sanningen ska fram! Inom kort på webben, youtube samt överallt där poddar finns.
www.sanningen-ska-fram.se
Soon....... very soon.......
noctumlux
Hero Member

Antal inlägg: 2924

raising hell against injustice

« Svara #111 skrivet: Februari 05, 2010, 12:47:36 »

He he he.

Hoppas Zeltz får det lite jobbigt framöver... Evil
Loggat

Livet är som idrott. Fuskarna försöker hela tiden vinna över de hederliga.
---
pacta non sunt semper servanda.
---
De råd jag ger är min reflektion samt åsikt och skall inte ses som korrekta absoluta sanningar.
---
Noch ein Bier
Admin
Administrator
Hero Member

« Svara #112 skrivet: Februari 05, 2010, 13:01:04 »

He he he.

Hoppas kan man ju, men jag antar att det är Zeltz som kontaktat åklagare och att dom "tillsammans" läste tråden.

Förhoppningen är säkert att få till ett åtal om kränkning eller liknande, men förhoppningen är väl att dom biter sig själv i foten dom inte alltid agerar korrekt som man rimligen bör kunna begära.

(Nåväl, forumet är just säkerhetskopierat så skulle det av någon anledning med åklagarhjälp bli nerstängt så kommer det snart upp igen! Cool)
Loggat

Sanningen ska fram! Inom kort på webben, youtube samt överallt där poddar finns.
corner
Hero Member

« Svara #113 skrivet: Februari 05, 2010, 13:37:01 »

Jag kan inte se att något i denna tråd skulle vara olagligt, alltså grund för åtal. Men så är jag inte heller jurist.
Loggat
Admin
Administrator
Hero Member

« Svara #114 skrivet: Februari 05, 2010, 14:16:00 »

Nej, det kan inte jag heller, så jag är inte orolig. Cool

Men samtidigt förstår jag att Zeltz har anledning att försöka få bort tråden då den inte ger ett bra rykte till företagets smutsiga verksamhet. Men jag tycker bara att det är bra om folk, företag och myndigheter får upp ögonen hur Zeltz delgivningsmetoder fungerat och fortfarande förmodligen fungerar. Smiley
Loggat

Robert36
Hero Member

Antal inlägg: 1261

Hemsida
« Svara #115 skrivet: Februari 05, 2010, 18:39:39 »

He he he.

Hoppas kan man ju, men jag antar att det är Zeltz som kontaktat åklagare och att dom "tillsammans" läste tråden.

Förhoppningen är säkert att få till ett åtal om kränkning eller liknande, men förhoppningen är väl att dom biter sig själv i foten dom inte alltid agerar korrekt som man rimligen bör kunna begära.

Det känns som ett väldigt korkat agerande att kontakta en åklagare när man inte har sopat framför sin egen dörr. Hoppas även jag att de biter sig själva i foten.
Loggat

Admin
Administrator
Hero Member

« Svara #116 skrivet: Februari 17, 2010, 09:30:18 »

Måste bara länka till ett underbart skrivet inlägg på en blogg om Zeltz:

Bloggen Skuldsatt

Några andra bloggare som skriver läsvärda inlägg om delgivningsgubbar:
Ljuramannen

NoCash

Systemsnyltarna

Loggat

corner
Hero Member

« Svara #117 skrivet: Februari 17, 2010, 11:37:54 »

*hihi*
Loggat
Admin
Administrator
Hero Member

« Svara #118 skrivet: Februari 17, 2010, 15:12:35 »

Noterar att just denna tråd är den tråd som haft mest antal (3247) visningar på hela Fattiga Riddares forum någonsin!

Uppenbart är det ett intressant ämne! Cool Grin
Loggat

Admin
Administrator
Hero Member

« Svara #119 skrivet: Mars 23, 2010, 23:28:59 »

Zeltz sida uppdaterad.

Nu är "skryt"bilderna borta!
Bilen, kontoret, personalen med rottweilen osv
Kan det ha gått upp ett litet Liljeholmens för karln att det kanske inte såg alltför seriöst ut att skryta med de bilderna?

I så fall måste man nog påstå att forumet har god påverkan.
Zeltz-tråden är den mest visade tråden någonsin på forumet vilket lär ha stor inverkan då många av de som läser i denna tråd är finansbolag (tex WASA Kredit är flitiga besökare), inkassobolag och myndigheter.
Ryktet sprider sig säkert snabbt om hur Zeltz fungerar och det är troligt att många drar öraonen åt sig då dom upptäcker Zeltz stöddiga och skrytiga stil.
En dagligt återkommande besökare är Zeltz kontor i Holmsund också, likväl som delgivare anställda inom bolaget i andra delar av landet. Wink

Nåväl, bilderna på sidan är borta (men väl lagrade av oss Grin)

Kan det vara litet steg till en bättre delgivningsattityd?  Undecided
Loggat

Sidor: 1 ... 6 7 [8] 9 10   Gå upp
  Skriv ut  

Gå till: