Sidor: 1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 10   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Zeltz Delgivningsbyrå AB - maffiadrömmar?  (läst 117169 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Admin
Administrator
Hero Member

Antal inlägg: 4012

« Svara #60 skrivet: September 07, 2009, 11:32:31 »

Nu fungerar sidan igen....

Loggat

Sanningen ska fram! Inom kort på webben, youtube samt överallt där poddar finns.
www.sanningen-ska-fram.se
Soon....... very soon.......
Admin
Administrator
Hero Member

« Svara #61 skrivet: September 09, 2009, 13:54:58 »

Denna tråd hårdbevakas av några av de största inkassobolagen, ett par finansbolag, några dagstidningar, polis samt av IP-nummer tillhörande orten Holmsund (undrar vem det kan vara? Roll Eyes).

Ett par etablerade kontakter med media finns, och några mindre förfrågningar från andra.
Detta kommer att bli en trevlig höst.

Vet inte hur mycket material vi ska lägga upp, då visst material som vi har är av känsligare natur för Zeltz och dess kunder.
Å andra sidan så har gäldenärer som råkat ut för dom inte heller mått så bra, så det kanske vore samhällsnyttigt att vissa fakta kommer upp i ljuset?  Undecided

Vi återkommer! Grin
Loggat

Sanningen ska fram! Inom kort på webben, youtube samt överallt där poddar finns.
Robert36
Hero Member

Antal inlägg: 1261

Hemsida
« Svara #62 skrivet: September 09, 2009, 14:10:32 »

Lysande!

Frågar du mig om hur mycket man ska lägga upp så tycker jag rubbet, så länge det håller sig inom lagens ramar.
Loggat

Admin
Administrator
Hero Member

« Svara #63 skrivet: September 09, 2009, 14:12:33 »

Fick just ett PM med frågan om att Polisen ligger inne här och läser denna tråd. Kanske fler undrar?

Förstår att folk kan bli oroliga, men jag tror att det är någon annan än vi som ska vara orolig nu!
Det kan vara någon som kontaktat polis ("något" delgivningsföretag kanske, eller inkasso/finansbolag?)

Inget att oroa sig för med andra ord!

Vi skriver och visar bilder på fakta vilket inte torde vara olagligt. Cool
Loggat

Admin
Administrator
Hero Member

« Svara #64 skrivet: September 09, 2009, 14:14:37 »

Lysande!

Frågar du mig om hur mycket man ska lägga upp så tycker jag rubbet, så länge det håller sig inom lagens ramar.
Jag har lust, men tvekar till att publiceringen av detta skulle "hålla sig inom lagens ramar".
Hur vi fått tag på materialet spelar ingen roll i sig, men att lägga ut detta till allmänt beskådande gissar jag är olagligt.

Men, vi undersöker saken! Cool
Loggat

Ulrika Ring
Hero Member

Antal inlägg: 1169

« Svara #65 skrivet: September 09, 2009, 14:17:34 »

Jag tror också som Admin. Alla som skriver här och är vanliga hederliga överskuldsatta har inget att oroa sig för. Även de som är vanlig ohederliga skuldsatta kan vara lugna.

De som ska oroa sig är några helt andra... Jag tycker det är bra att det får uppmärksamhet.

Way to go!
Loggat
Robert36
Hero Member

Hemsida
« Svara #66 skrivet: September 09, 2009, 14:19:10 »

Lysande!

Jag har lust, men tvekar till att publiceringen av detta skulle "hålla sig inom lagens ramar".
Hur vi fått tag på materialet spelar ingen roll i sig, men att lägga ut detta till allmänt beskådande gissar jag är olagligt.

Ok. Att de legitimerar sig med egna legitimationer, är det i sin ordning eller kan det tolkas som föregivande av tjänsteställning?
Loggat

birana
Sr. Member

Antal inlägg: 338

« Svara #67 skrivet: September 09, 2009, 14:25:43 »

Ja det märks om inte annat på statistiken många "gäster" är här numera  vilket betyder att vi blir mer o mer en maktfaktor att räkna med vilket är BRA precis som ovanstående skrev inte är det vi som skall darra på manchetten Grin
Loggat

Har du aldrig misslyckats så har du gjort för lite...
Admin
Administrator
Hero Member

« Svara #68 skrivet: September 09, 2009, 14:26:13 »

Lysande!

Ok. Att de legitimerar sig med egna legitimationer, är det i sin ordning eller kan det tolkas som föregivande av tjänsteställning?
Egna legitimationer kan man ordna, med företagets namn på.

Det skrämmande i detta är att "vanligt folk" tror att dom har besitter några speciella befogenheter genom detta, och det är ju helt fel.
En anmälan "mot legitimationerna" är alltså inte till någon vinning då det alltså inte är olagligt.

Genom den nya delgivningslagen kommer sannolikt detta att bli standard för auktoriserade delgivningsföretag.
Loggat

Bengtsson
Newbie
*

Antal inlägg: 27

« Svara #69 skrivet: September 10, 2009, 09:25:21 »

Denna tråd hårdbevakas av några av de största inkassobolagen, ett par finansbolag, några dagstidningar, polis samt av IP-nummer tillhörande orten Holmsund (undrar vem det kan vara? Roll Eyes).
Om zeltz bevakar tråden så tycker jag det är underligt att dom inte skriver här och förklarar sig.

Vare sig dom kommenterar eller dementerar så är det bättre än den tystnad från dem som är nu.
Skulle dom skriva här och kanske förklara hur dom tänker och kanske kommentera hur vi presumtiva gäldenärer känner så skulle mycket vara vunnet.
Tystnaden gör att var och en av oss inser att det nog ligger en hund begraven hos dom, tycker jag.

Är jag helt ute och cyklar?

/Bengtsson, som älskar den här tråden! Grin
Loggat
Admin
Administrator
Hero Member

« Svara #70 skrivet: September 10, 2009, 09:53:46 »

Om zeltz bevakar tråden så tycker jag det är underligt att dom inte skriver här och förklarar sig.

Vare sig dom kommenterar eller dementerar så är det bättre än den tystnad från dem som är nu.
Skulle dom skriva här och kanske förklara hur dom tänker och kanske kommentera hur vi presumtiva gäldenärer känner så skulle mycket vara vunnet.
Tystnaden gör att var och en av oss inser att det nog ligger en hund begraven hos dom, tycker jag.

Är jag helt ute och cyklar?

/Bengtsson, som älskar den här tråden! Grin
Delar din åsikt! Wink

Loggat

Admin
Administrator
Hero Member

« Svara #71 skrivet: September 15, 2009, 12:25:16 »

Dags för "fas 2"!

Dvs fortsättning följer, men inte så mycket på detta forum..... Evil

Många oregistrerade medlemmar hårdbevakar denna tråd vilket tyder på mycket stort intresse!
För de som är intresserade av fortsättningen kan göra det genom att registrera sig, då man som reggad medlem kommer åt fler underforum, där bla denna tråd kommer att fortsätta. Välkommen in och delta i diskussionerna!

Nu låser vi därför denna tråd och fortsätter i nästa!
http://fattiga-riddare.se/forum/index.php?board=5.0

Dessutom kommer det att komma upp lite här och var på nätet inom kort!
Vi syns - vi märks - vi avslöjar! Cool
Loggat

Admin
Administrator
Hero Member

« Svara #72 skrivet: September 15, 2009, 12:34:21 »

Har låst den andra avdelningen för delgivningsdiskussioner och flyttat i stort sett alla ämnen till den här nya avdelningen.
Orsaken är att den tråden hårdbevakas i stort sett dygnet runt av Zeltz (både från kontoret och anställds hemadress), Alektum, Lindorff, några finansbolag samt andra stora företag som vi i nuläget inte ska fördjupa oss i.

Vill dom fortsätta läsa om detta spektakel så kan dom gott registrera sig och vara inbjudna att delta i diskussionerna! Evil Grin

Loggat

Robert36
Hero Member

Hemsida
« Svara #73 skrivet: September 15, 2009, 13:00:58 »

Grin Bra!!!
Loggat

carisma
Hero Member

Antal inlägg: 1429