Sidor: [1]   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Skälig hyra, hur mycket?  (läst 1322 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
ZeroMoney
Newbie
*

Antal inlägg: 6

« skrivet: Juli 28, 2009, 09:09:47 »

Hejsan

Vi är ett par som båda har KFM på oss. Hyran vi har är räknad på 4300kr/månaden och problemet är att huset vi bor i skall renoveras och vi måste hitta nytt boende.
Vi har båda sökt efter lägenheter men får inga. Vi har då hittat ett till hus vars ägare har gått med på att låta oss hyra.

Den nya hyran kommer att hamna inkl värme samt driftskostnader på ca 5800kr. Som jämförelse så kostar en 2 rums lägenhet 4000kr. Är detta något som KFM kan säga är för mycket och räkna på en schablon hyra?
Loggat
carisma
Hero Member

Antal inlägg: 1428

« Svara #1 skrivet: Juli 28, 2009, 09:19:18 »

nä jag tycker det låter som en skälig hyra när driftkostnader är inräknade... tycker du ska ringa och prata med fogden och förklara  hur det ligger till.  jag tror fogden tycker samma sak att det är en skälig hyra.
Loggat

en som inte skäms för sina skulder idag
ZeroMoney
Newbie
*

Antal inlägg: 6

« Svara #2 skrivet: Juli 28, 2009, 09:35:07 »

Oekj, då vet jag, har oroat mig mycket för det och kände att jag måste kolla med flera. Det är ju inte alltid så enkelt ibland att hitta information heller.
Loggat
miafia
Newbie
*

Antal inlägg: 30

tuff brud i lyxförpackning

« Svara #3 skrivet: Juli 29, 2009, 11:02:24 »

visst går fogden på schablonhyra, särskilt om man inte kan styrka eller påvisa sin hyra. E den inte skälig så tar dom det dom behöver ändå !
Loggat
carisma
Hero Member

Antal inlägg: 1428

« Svara #4 skrivet: Juli 29, 2009, 11:54:07 »

jag behövde inte styrka min hyra med något kontrakt. utan dom skrev bara det jag sa vad vi betalade sen la dom till lite på uppvärmningen oxå...

den hyra som du uppger är fullt nomal. inte alls för dyrt... och tror knappast dom går på någon schablonhyra, det är nog bara om du har jätte hög hyra.

ring o prata med  dom så får du svar Smiley
Loggat

en som inte skäms för sina skulder idag
Sidor: [1]   Gå upp
  Skriv ut  

Gå till: