Sidor: [1]   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: preskription csn  (läst 5142 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
anna
Newbie
*

Antal inlägg: 9

« skrivet: Juni 23, 2009, 17:40:08 »

Ar det nagon som vet hur det ar med  preskriptionstiden pa csn-lan? Bor sedan 4ar utomlands och har under denna tid inte hort ngt fran csn. Stammer det att skulden preskriberas efter 10ar?
Loggat
Admin
Administrator
Hero Member

Antal inlägg: 4012

« Svara #1 skrivet: Juni 25, 2009, 09:44:17 »

Just CSN är ett gissel. Många påstår att dessa skulder aldrig kan preskriberas, men faktum är att det är tio års presktid på dessa.
Jag har själv lyckats med konststycket att få CSN-skulder preskriberade, och ligger just nu i en tvist avseende samma sak igen.
Denna gång handlar det om återkrav av CSN-lån.

Någon fler med erfarenheter kring CSN?
Skriv gärna och berätta!
Loggat

Sanningen ska fram! Inom kort på webben, youtube samt överallt där poddar finns.
www.sanningen-ska-fram.se
Soon....... very soon.......
anna
Newbie
*

Antal inlägg: 9

« Svara #2 skrivet: Juni 25, 2009, 10:32:02 »

jag har namligen hort bade att csn-skulden aldrig preskriberas som att den gor det efter 10ar. Vore tacksam att hora vad andra varit med om gallande csn. En annan undring ar ang preskriptionsavbrott. Raknas det som ett preskriptionsavbrott ifall jag kontaktat csn via mail for att hora varfor jag inte far nagra brev fran dem? mailade namligen for en 2 ar sedan och fick ett kort svar tbk att jag borde borja betala tillbaka min skuld. Lite svart tycker jag ifall jag inte far nagra brev. Men den kontakten raknar csn det som ett preskriptionsavbrott?
Loggat
Sidor: [1]   Gå upp
  Skriv ut  

Gå till: