Sidor: [1]   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: i går slant min tunga  (läst 8533 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
runa
Full Member

Antal inlägg: 243

« skrivet: Maj 07, 2009, 11:53:25 »

igår kväll fick jag ett samtal av en delgivningman som hadde uppsökt mig hemma men jag var ju tyvärr inte hemma i och med att hon hadde två brev från vår kära myndighet till mig att leverera.

i och med att hon var "bybo" så visste hon ju givetvis vart jag jobbade, vart mina föräldrar bodde mm så det var inga bekymmer att få tag i mig för hon ansåg att jag "höll mig undan".

nå inte nog med detta så gav hon förslaget att i stället för att åka ut till mig så kunnde jag hämta breven hemma hos henne eller så kunnde hon då besöka mig på min arbetsplats

nå sa jag att jag ville då inte he henne på min arbetsplats ( om jag nu har den valmöjligheten) och då frågar hon varför inte  Huh? Grin

ja då tog det fart i mig och jag sa "i fall du skulle sitta i denna situation jag satt skulle du vilja ha besök av mig som delgivningsman på din arbetsplats?"

då svara hon "nej det skulle jag ju inte vilja men jag sitter inte i denna situationen heller"

jag tänkte ju be henne dra så långt peppan växer men tack och lov tänkte jag mig för och vi bestämmde att jag hämtar upp breven hemma hos henne i dag då jag åker in till grann byn

ja allt ska man då höra
Loggat

valet är ditt Guds general eller djävulens korpral
noctumlux
Hero Member

Antal inlägg: 2924

raising hell against injustice

« Svara #1 skrivet: Maj 07, 2009, 12:30:02 »

Men visst kändes det väl skönt av att kunna avreagera lite på denne person?
Loggat

Livet är som idrott. Fuskarna försöker hela tiden vinna över de hederliga.
---
pacta non sunt semper servanda.
---
De råd jag ger är min reflektion samt åsikt och skall inte ses som korrekta absoluta sanningar.
---
Noch ein Bier
runa
Full Member

Antal inlägg: 243

« Svara #2 skrivet: Maj 07, 2009, 22:08:23 »

Men visst kändes det väl skönt av att kunna avreagera lite på denne person?

ja det växte ju ut ett par horn jag hadde ju ett par meningar kvar men jag behärskade mig  Grin
Loggat

valet är ditt Guds general eller djävulens korpral
Sidor: [1]   Gå upp
  Skriv ut  

Gå till: