Sidor: [1]   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: tar införsel aldrig slut  (läst 12182 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
anne.charlotte
Newbie
*
Offline Offline

Antal inlägg: 1


« skrivet: Mars 23, 2009, 12:19:01 »

HJÄLP ! min införsel har pågått sedan-94-95-96 då det blivit lagsökt om betalningsföreläggande har där efter haft införsel där efter har det inte lagsökts en ända gång hur är det med preskribition snälla hjälp mig själva skulden har sjunkigt i takt med att räntan gått upp så skulden är näst intill detsamma som den var vid start dock är det räntorna som utgör huvuddelen av skulden  .Jag orkar inte med detta längre.mvh anne Cry
Loggat
Admin
Administrator
Hero Member
*****
Offline Offline

Antal inlägg: 4012



« Svara #1 skrivet: Mars 23, 2009, 16:26:03 »

Om jag förstår dig rätt:

Du har fått ett utslag i betalningsföreläggande en gång i tiden.
Sedan dess har du haft löneutmätning, som fortfarande rullar på.

Löneutmätningen kan pågå resten av livet och preskriptionsavbrott sker ju hela tiden (KFM beslutar/prövar utmätningen varje år genom utredning)
Därmed kommer inte heller skulden att preskriberas....

Jag förstår att du tycker att detta är jobbigt, i synnerhet som inte skulden sjunker.
Jag personligen skulle sluta arbeta, eller åtminstone gå ner i arbetstid motsvarande utmätningsbeloppets storlek.

"Varför jobba och slita då man ändå aldrig blir skuldfri" Undecided
Loggat

Sanningen ska fram! Inom kort på webben, youtube samt överallt där poddar finns.
www.sanningen-ska-fram.se
Soon....... very soon.......
Callemaja
Hero Member
*****
Offline Offline

Antal inlägg: 1110


« Svara #2 skrivet: Mars 24, 2009, 22:21:48 »

Detta är en stor skam, att sätta hyggliga människor i ett livstidsslaveri.

Jag håller med Admin, sluta jobba, jobba svart, flytta utomlands, gör vadsomhelst, detta är inte rättvist.

Loggat
Ellen
Jr. Member
**
Offline Offline

Antal inlägg: 65


« Svara #3 skrivet: Maj 05, 2009, 15:05:12 »

Vilken skitsituation! Fy, så orättvist. Jag håller med föregående talare, även om det kanske inte är det lättaste att genomföra, så tycker jag att du framför allt måste se till DITT eget intresse, inte till inkassobolagens och fortsätta att "göra rätt för dig" in absurdum - det här tar ju aldrig slut. Hur mycket pengar har de pressat dig på vid det här laget? Hur länge ska det få fortsätta? Usch, jag tycker oerhört synd om dig i den här situationen.
Loggat
lisa
Newbie
*
Offline Offline

Antal inlägg: 43


« Svara #4 skrivet: Maj 05, 2009, 15:27:58 »

Jag har "gjort rätt för mig" sedan 1985på en skuld på 50000kr som fortfarande löneutmäts, skulden är i dag 107000kr . har vanlig pension på ca ca 9000 före skatt på den drar KFM 3000kr varenda månad,sjukt tycker jag ,jag blir aldrig "fri"  Har pratat med KFM men det är somm att köra huvudet i väggen.  Vågar inte räkna ut hur mycket pengar jag har betalt till inkasso på dessa år,
Loggat
Phantera
Hero Member
*****
Offline Offline

Antal inlägg: 715


« Svara #5 skrivet: Maj 05, 2009, 16:17:07 »

Prova att söka skuldsanering för du kommer inte kunna betala den skulden inom rimlig tid. Förhoppningsvis ändras reglerna vid årsskiftet så att det blir lättare att få skuldsanering.
Loggat

Brottas inte med en gris. Grisen tycker det är roligt och du blir bara smutsig
lisa
Newbie
*
Offline Offline

Antal inlägg: 43


« Svara #6 skrivet: Maj 05, 2009, 17:01:33 »

har sökt skuldsanering, fick inte , för liten skuld. som svar fick jag att det skulle ta ca 4 år att betala den hos KFM,man kan ju hålla sig för skratt, den bara ökar och ökar, vet inte hur dom räknar.
Loggat
Robert36
Hero Member
*****
Offline Offline

Antal inlägg: 1261



Hemsida
« Svara #7 skrivet: Augusti 29, 2009, 19:44:19 »

Ha-ha-ha, kom inte på något bättre. Gadreel, kom med råd här. Sluta jiddra - börja trolla Grin

Sverige är fantastiskt. Så fantastiskt sjukt.

Tack till dig Lisa, pensionär som bidragit till att bygga upp det här landet, sett till så att människor som Gadreel fått sin utbildning. Jag är blir så enormt sorgsen när jag läser om hur du behandlas.
Loggat

Ulrika Ring
Hero Member
*****
Offline Offline

Antal inlägg: 1169



« Svara #8 skrivet: Augusti 31, 2009, 11:36:10 »

Jag har en fråga till alla här och som rör det Lisa berättar om.

Det finns personer som får avslag på skuldsanering för att KAPITALskulden varit för liten. Räknar man ihop utmätning, räntor och avgifter ser man ganska lätt att skulden ökar varje år. 33 000 blir 37 000 blir 40 000 o.s.v. Dvs tittar man på kapitalbeloppet så ser det "avbetalningsbart" ut. Men tittar man på hela skuldbilden så blir den annorlunda.

Vet någon om någon som har överklagat ett sådant avslag och lämnat in en matematisk uträkning där man visar på hela skuldbilden? Jag hoppas ni förstår vad jag menar?

Det närmaste vi här i Sthlm har kommit är en person som fick avslag. Vi missade i kommunikationen och tiden för överklagande gick ut innan vi fick kunskap om avslaget (KFMs beslut ska normalt vara överklagade inom 3 veckor efter du fått kunskap om beslutet, Skuldsaneringsbeslut ska vara överklagade inom 3 veckor från att beslutet togs). Mannen satte 3 veckor och 4 dagar efter avslaget ihop en exakt likadan ansökan, vi väntade på avslag för att överpröva, men gång nr 2 fick han inledande skuldsanering! Så det överklagandet gick åt pipan...

Men, har någon överklagat och med hjälp av all information argumenterat att avslaget är felaktigt? Om ja hur gick det? Om nej, är det någon som med hjälp av oss vill få sin sak prövad? Vi tror att det kan vara viktigt att pröva bara för att få klart för oss hur man ser på hela skuldbilden. Kanske Gadreel kan lyfta ljus över min undran? Du bör veta om det finns något sådant fall någonstans i Sverige?

//Ulrika
Loggat
Sidor: [1]   Gå upp
  Skriv ut  
 
Gå till: