Sidor: [1]   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Inledande skuldsanering ? Snart klar!  (läst 2206 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
hallonpaj80
Jr. Member
**
Offline Offline

Antal inlägg: 54


« skrivet: Oktober 14, 2022, 10:14:14 »

Är det så att tiden på fem år räknas från inledande skuldsanering? Och inte från beviljad? Den 26e oktober fick jag inledande 2017. Vilket innebär att jag är helt fri den 27:e ?? Försvinner anmärkningen direkt! ? Tack på förhand!
Loggat
birmakatt
Full Member
***
Offline Offline

Antal inlägg: 193



« Svara #1 skrivet: Oktober 14, 2022, 14:15:22 »

Grattis! Anmärkningen försvinner samma dag, men du måste kolla hos olika inkasso så att de tar bort skulderna. Intrum är värst! Jag var tvungen att skriva att de ska ta bort skulderna fem månader efter avslutad skuldsanering.
Lycka till! Huh??
Loggat

Har fått skuldsanering, men förlorat min hälsa och kan aldrig bidra till samhället mer. Är allt annat än glad!
hallonpaj80
Jr. Member
**
Offline Offline

Antal inlägg: 54


« Svara #2 skrivet: Oktober 16, 2022, 23:29:31 »

Tack! Känns så otroligt skönt! Huh?? ok tack för tipset. Huh??
Loggat
alni65
Newbie
*
Offline Offline

Antal inlägg: 38


« Svara #3 skrivet: Oktober 21, 2022, 19:28:21 »

Precis som birmakatt fick jag be intrum ta bort skulderna. De försökte dessutom kräva betalt på en skuld annars skulle de skicka till kfm för utmätning.
Blev även uppringd av en otrevlig kvinna på Alektum som krävde att jag skulle betala resterande skuld. Påstod att de inte ingick i min sanering. Vägrade lyssna då jag sa att alla skulder före inledande ingick, oavsett om borgenärerna anmält dom el inte. Hon vägrade lyssna o slängde på luren. Efter nån timma försvann skulden från "mina sidor" på Alektum.
Loggat
Jonte
Newbie
*
Offline Offline

Antal inlägg: 38


Inget är omöjligt.


« Svara #4 skrivet: November 03, 2022, 20:39:27 »

Gratulerar. 5 år går fort
Loggat

Ingenting är omöjligt. Det omöjliga tar bara lite längre tid
Sidor: [1]   Gå upp
  Skriv ut  
 
Gå till: