Sidor: [1]   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Studera?  (läst 4109 gånger)
0 Medlemmar och 4 gäster tittar på detta ämne.
Zyxel
Newbie
*

Antal inlägg: 46

« skrivet: Oktober 17, 2013, 09:33:22 »

Hej,

Kan nån klok människa svara på om man kan/törs studera på komvux när man har en pågående skuldsanering? är just nu inskriven på arbetsförmedlingen och har 0kr i avbetalningsplanen på skuldsaneringen, eftersom komvux ej går under af`s egna utbildningar så blir man utskriven från af och får då det högre inkomst bidraget från csn, jag hamnar på nästan exakt på samma inkomst som jag har idag (det vill säga strax under förbehållsbeloppet, (inkl. lite deltidsjobb)

// Zyxel
Loggat
ivkej
Hero Member

Antal inlägg: 1677

« Svara #1 skrivet: Oktober 17, 2013, 10:15:55 »

Tror du kan komma lite i problem där.
Dina kreditorer kan anse att om du börjar studera, kan du gå mista om ett jobb, som kan ge högra inkomst, vilket åter kan ge dem möjlighet för att begära omprövning.
De kan också tolka det som att du med en utbildning i framtiden kan få ett arbete med högra inkomst, som därmed kan ge anledning att begära omprövning.
För att vara absolut säker är det nog bäst att vänta till din skuldsanering är färdig.
Loggat

Personlig erfarenhet med inkasso, skuldsanering och slagsmål med myndigheter. Har överlevt och finns nu på den ljusa sida, men har inte glömt hur det var!
Zyxel
Newbie
*

Antal inlägg: 46

« Svara #2 skrivet: Oktober 17, 2013, 10:32:21 »

Tror du kan komma lite i problem där.
Dina kreditorer kan anse att om du börjar studera, kan du gå mista om ett jobb, som kan ge högra inkomst, vilket åter kan ge dem möjlighet för att begära omprövning.
De kan också tolka det som att du med en utbildning i framtiden kan få ett arbete med högra inkomst, som därmed kan ge anledning att begära omprövning.
För att vara absolut säker är det nog bäst att vänta till din skuldsanering är färdig.

Japp är väl ungefär så där jag tänker också på vad som kan hända, så frågan är om man ska hoppa på skola i huvudtaget.. Huh?

// Zyxel

Loggat
Sidor: [1]   Gå upp
  Skriv ut  

Gå till: