Sidor: [1]   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Argh...Alektum, oh no  (läst 3358 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Mimosa
Hero Member

Antal inlägg: 901

« skrivet: Februari 28, 2013, 12:35:49 »

Fick ett knepigt svar ifrån Alektum.

Jag bad dom att det är väl dags nu att tala om för skatteverket om att jag har betalat in ränta på två tidigare skulder för 2010 och 2011. Det har aldrig redovisats på mina tidigare deklarationer.

Svaret är så korkat att de i stort sätt talar om det tredje skulden som jag ser att de har anmält (har också fått kopia på den ynka summan). Sen uppger hon i det korkade brevet som ytterligare svar: "Detta är anmält till skatteverket. Du har även fått ett räntebesked av oss. Om skatteverket inte tagit upp det i din deklaration får du själv anmälan detta när du deklarerar."

Vadå? Varför skulle inte skatteverket tagit med dessa om det nu hade anmälts? Jag tror jag får hjärnblödning  Roll Eyes
Loggat

Man kommer fram trots snigelfart
Mimosa
Hero Member

Antal inlägg: 901

« Svara #1 skrivet: Februari 28, 2013, 13:44:53 »

Äntligen gick det upp ett ljus på Alektum. Problemet löst.

Verkar som jag får ta det ena problemet efter det andra. Igår löste jag banken, idag Alektum om ränteinbetalningarna. Imorgon hoppas jag få kontakt med Comhem (väntat en vecka på två olika skickade mail).
Loggat

Man kommer fram trots snigelfart
Patrik1
Hero Member

Antal inlägg: 1704

« Svara #2 skrivet: Mars 01, 2013, 18:07:48 »

Allt det där får man hålla stenkoll på... finns det inte med i deklarationen så skriver jag det som tillägg bara.
Loggat

Det är i motvind, inte i medvind en drake stiger
nillsson
Hero Member

Antal inlägg: 725

« Svara #3 skrivet: Mars 01, 2013, 19:02:50 »

För oss som fick lönekuvert på tordagar är det en självklarehet att hålla reda på allt själv.
Loggat
Sidor: [1]   Gå upp
  Skriv ut  

Gå till: