Sidor: [1]   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: svea ekonomi skuldfinansiering  (läst 16753 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
nattafjong
Newbie
*

Antal inlägg: 12

« skrivet: Augusti 11, 2012, 15:18:20 »

Hajhaj! Är det någon här som har erfarenhet av Svea eknomis skuldfinansiering? Tacksam för snabbt svar
Loggat
kojak
Hero Member

Antal inlägg: 978

« Svara #1 skrivet: Augusti 11, 2012, 15:54:44 »

Bullskit! Glöm det. Det är bara ytterligare ett sätta för dem att tjäna pengar. Att få dig, med skulder, att engagera borgensmän och boende är egetligen bara att riskera att dra in fler i skuldfällan och tillgodose svea ekonomi en skuld (samma som du har idag) men vetydligt lättare att driva in (pant och borgensman).
Egentligen inget annat än en fälla.
Loggat

Har pågående skuldsanering. En grundlig förundersökning och en utförlig ansökan var nyckeln för mig, förutom en obetalbar skuld.
nattafjong
Newbie
*

« Svara #2 skrivet: Augusti 11, 2012, 17:34:41 »

ok Sad allt känns faktiskt som bluff just nu... har du egen erfarenhet eller är det bara din analys av det??
Loggat
kojak
Hero Member

Antal inlägg: 978

« Svara #3 skrivet: Augusti 11, 2012, 17:57:36 »

ok Sad allt känns faktiskt som bluff just nu... har du egen erfarenhet eller är det bara din analys av det??
Min analys. Jag har också tittat på möjligheten när paniken var som störst, försökte t.o.m komma i kontakt med dem men fick aldrig ens ett svar. Det är jag tacksam för idag. Nu med en mer vaken blick tycker jag det är i klass med sms-lån; Nu ska vi lura en person i ekonomisk kris hej och hå..
Loggat

Har pågående skuldsanering. En grundlig förundersökning och en utförlig ansökan var nyckeln för mig, förutom en obetalbar skuld.
kenny555
Hero Member

Antal inlägg: 1109

« Svara #4 skrivet: Augusti 11, 2012, 17:57:55 »

Brrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr AVSTÅ
Oavsett så alla dessa företag som inte är statliga ska man passa sig för
Kolla detta jag länkar det borde säga ganska mycket

http://www.rejta.se/omdome/433909/svea+ekonomi
Loggat
intrumcleaner
Hero Member

Antal inlägg: 2174

« Svara #5 skrivet: Augusti 11, 2012, 18:43:39 »

Hajhaj! Är det någon här som har erfarenhet av Svea eknomis skuldfinansiering? Tacksam för snabbt svar

Håll dig på mils avstånd från Svea ekonomi samt Inkasso ...

http://intrumcleaner.nu/svea-inkasso-ab-konsten-att-klippa-klistra-for-att-fa-klirr-i-kassan/
Loggat

”Den bästa kunden är den som inte betalar direkt, men som får en påminnelse och sedan inkassokrav." Klarnas/Segoria Inkasso Niklas Adelberth

"Du vi skiter i din bestridan och anmälan till Datainspektionen, du kommer ändå få betala" Jurist på Intrum Justitia
nattafjong
Newbie
*

« Svara #6 skrivet: Augusti 11, 2012, 18:45:30 »

tack för alla svar  Cheesy även om svaren är negativa så känner jag mig positivt inställd till att INTE söka hos svea ekonomi Smiley tack tack!!
Loggat
Mimosa
Hero Member

Antal inlägg: 901

« Svara #7 skrivet: Augusti 11, 2012, 20:17:41 »

dessutom brukar dom vilja att man ska med borgensman för att få lån. Så håll dig borta långt ifrån dessa.
Loggat

Man kommer fram trots snigelfart
Mollymus
Jr. Member
**

Antal inlägg: 52

« Svara #8 skrivet: Augusti 11, 2012, 23:41:46 »

Har varit i kontakt med dom och skickat in alla papper, fick då ett svar att det är en väntetid på ca månader. Dom hörde av sig efter ca 5 månader och krävde 2 borgenärer och att vi plockade bort ett av lånen/skulden vi ville bli av med. Eftersom vi inga borgenärer har så struntade vi i erbjudandet. Är glad för det idag ....
Loggat
larses60
Hero Member

Antal inlägg: 923

« Svara #9 skrivet: Augusti 12, 2012, 10:17:45 »

Detta ser jag som ett nytt sätt att med ytterligare ränta driva in preskiberade fodringar. De ger dig ett lån på dina skulder och vips så har de fått in pengar för skulder som kan vara preskiberade/oriktiga helt utan problem. Ett inkassobolag skulle aldrig i h****te få mig att tro att de har något gott med sig.... Angry
Loggat
Ljuset
Sr. Member

Antal inlägg: 319

« Svara #10 skrivet: Augusti 12, 2012, 13:42:55 »

Jag var inte berättigad lån eller skuldsanering hos de eftersom de ansåg att min betalningsförmåga var för låg. Jag räknade ut att jag skulle få betala 1500 kr i månaden om jag hade fått ett lån som sanerade alla mina skulder(detta var för något år sedan).

Så jag fick inget lån, däremot ansåg de att jag kunde betala de 5000 kr i månaden via inkasso... hmmm.
Loggat

http://evigskuld.wordpress.com

Mina tankar om världen runt mig
Mimosa
Hero Member

Antal inlägg: 901

« Svara #11 skrivet: Augusti 12, 2012, 14:38:33 »

Jag var inte berättigad lån eller skuldsanering hos de eftersom de ansåg att min betalningsförmåga var för låg. Jag räknade ut att jag skulle få betala 1500 kr i månaden om jag hade fått ett lån som sanerade alla mina skulder(detta var för något år sedan).

Så jag fick inget lån, däremot ansåg de att jag kunde betala de 5000 kr i månaden via inkasso... hmmm.

hahaha - vad ska man säga- helt knasigt  Grin Grin Grin
Loggat

Man kommer fram trots snigelfart
Sidor: [1]   Gå upp
  Skriv ut  

Gå till: