Sidor: 1 2 3 [4]   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Elen  (läst 30458 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
DLuXe
Full Member

Antal inlägg: 200

« Svara #45 skrivet: November 03, 2011, 16:29:24 »

Jag lärt mig en läxa av detta.   Kan man slippa utmättningen hos KMF nästa månad för att betala
elen?

Inte för att vara sån. Men jag tror kronofogden bra gärna skulle vilja veta vad anledningen till varför du skulle slippa utmätningen skulle vara i sådana fall? Sen tror jag inte de bryr sig något större ifall du råkade "glömma" elräkningen under förra månaden? Nog för att folk härinne är hjälpsamma. Men det finns ingen härinne som kan hjälpa dig utan bara du själv. Alla kan komma med tips och liknande. Men sen slutar det med att du själv måste göra något åt det. Nu till den hårda sanningen: Att du lärt dig en läxa kommer de inte att ge dig mer pengar nästa månad tyvärr.

Ursäkta för att jag är hård mot dig. Men det är i slutändan det hårda som är till mer hjälp än ifall jag skulle säga. Ring och meddela ditt elbolag att du lovar att betala dina kommande räkningar om de kan vara snälla och dela upp de nuvarande obetalda räkningarna så att du har råd att betala de. För jag tror inte många bolag är sådär riktigt medgörliga vad gäller det där. 

Mitt förslag är: Nästa gång du får en inkomst. Betala hyran + el (vilket inte är någon större kostnad egentligen, om du inte bor i hus) det första du gör. Sen lägger du undan pengar till mat och liknande.
Loggat
Taxi1963
Sr. Member

Antal inlägg: 315

« Svara #46 skrivet: November 03, 2011, 17:27:38 »

Ar det bara hushallsel sa ska detta inga i beloppet du far behalla. Sa isafall tror jag inte att du har mkt att vinna pa att fraga om att slippa eller fa mindre utmatning. Betalar du elrakningen varje manad, om inte fraga elbolaget om de kan andra sa att du gor det.
Och om du nu ska betala for ett kvartal, gor det och betala hyran. Skulle du sen vara utan matpengar, gor nat for att fa in lite. Som att samla tomburkar eller vad som helst. Maste du leva pa bara potatis o en buljongtarning varje dag sa gor det. Se bara till att betala hyra o el direkt du far in pengar. Later tufft men inte sa mkt annat att valja pa.
Loggat
DLuXe
Full Member

« Svara #47 skrivet: November 03, 2011, 17:33:05 »

Ar det bara hushallsel sa ska detta inga i beloppet du far behalla. Sa isafall tror jag inte att du har mkt att vinna pa att fraga om att slippa eller fa mindre utmatning. Betalar du elrakningen varje manad, om inte fraga elbolaget om de kan andra sa att du gor det.
Och om du nu ska betala for ett kvartal, gor det och betala hyran. Skulle du sen vara utan matpengar, gor nat for att fa in lite. Som att samla tomburkar eller vad som helst. Maste du leva pa bara potatis o en buljongtarning varje dag sa gor det. Se bara till att betala hyra o el direkt du far in pengar. Later tufft men inte sa mkt annat att valja pa.

Jag tror inte det är riktigt så illa att man ska leva på potatissoppa här i Sverige. Utan du ska nog ha rätten att gå till socialen innan dess. Men bra tips måste jag säga:)
Loggat
Mia
Full Member

Antal inlägg: 128

« Svara #48 skrivet: November 04, 2011, 10:03:43 »

Jag får tacka för all kritik som jag har fått.
Loggat
DLuXe
Full Member

« Svara #49 skrivet: November 04, 2011, 14:59:20 »

Vi får hoppas att det var konstruktiv kritik och inte destruktiv. Hoppas det löser sig för dig iallafall.
Loggat
Paris
Full Member

Antal inlägg: 245

« Svara #50 skrivet: November 04, 2011, 22:34:41 »

Jag får tacka för all kritik som jag har fått.

Strunta i dom  Mia, det är alltid lätt att tycka o tänka åt andra när man inte själv sitter i situationen, jag tyckte du gav en tunn anledning/bakgrund  till elräkningen
därför ifrågasatte jag då jag kanske kunde bistå dig lite mer med råd
ev. om din lön eller sjukpenning betalades ut för sent,
det finns så många olika anledningar till att man är sen med räkningar
men hur som helst är jag glad att det löste sig för dig. :>
Loggat
Sidor: 1 2 3 [4]   Gå upp
  Skriv ut  

Gå till: