Sidor: [1]   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Personlig konkurs skuldsanering  (läst 2290 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Heyking
Jr. Member
**

Antal inlägg: 65

« skrivet: Oktober 21, 2011, 08:56:01 »

Är det så att min skuldsaneringsansökan som finns inlämnad kommer att avvisas om jag försätts i personlig konkurs i nästa vecka?

Blir så förbannad, en hyresskuld på mitt företag som avvecklades april 2010 och nu kommer dom dragandes med detta  Angry dom har aldrig skickat skulden genom fogden för då hade dom sett att det inte finns några tillgångar och att jag redan har utmätning på lön.

Loggat

"Audiatur et altera pars"

"Låt även den andra parten bli hörd"
omstarten
Newbie
*

Antal inlägg: 39

Hemsida
« Svara #1 skrivet: Oktober 23, 2011, 21:17:10 »

min handläggare sa att man kan inte få skuldsanering under konkursen
Loggat

Hero Member

Antal inlägg: 2156

« Svara #2 skrivet: Oktober 24, 2011, 09:01:58 »

Är det så att min skuldsaneringsansökan som finns inlämnad kommer att avvisas om jag försätts i personlig konkurs i nästa vecka?

Blir så förbannad, en hyresskuld på mitt företag som avvecklades april 2010 och nu kommer dom dragandes med detta  Angry dom har aldrig skickat skulden genom fogden för då hade dom sett att det inte finns några tillgångar och att jag redan har utmätning på lön.

Hotar dem dig med att sätta dig i personlig konkurs? Du kan vara lugn. Det är inget beslut för dem utan tingsrätten alternativ kfm(vet ej vilken av dem) som fattar sådana beslut på uppdrag av t ex borgenär. Ofta är det skatteverket som får igenom en ansökan om personlig konkurs. Skulle tro att du får dit svar från skunsan tidigare än konkurs ansökan tar...
Loggat
Sidor: [1]   Gå upp
  Skriv ut  

Gå till: