Sidor: [1]   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: inbetalning på kapital på ellos  (läst 3884 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
miss money
Full Member

Antal inlägg: 136

« skrivet: April 10, 2010, 18:11:45 »

hej kan man rikta inbetalning på kapitalet på ellosskulden,fick en uppgörelse men få räntan fryst var jo just det ett stort fett nej,kan man rikta inbetalning på kapitalet ändå???
Loggat
Robert36
Hero Member

Antal inlägg: 1261

Hemsida
« Svara #1 skrivet: April 10, 2010, 20:20:23 »

Nej, HB 9:5 tillåter inte att rikta betalningen mot skulden före räntan.

Däremot är frågan väldigt intressant, jag ser inget hinder från att rikta mot kapitalet före inkassobolagens avgifter. Här är jag ute och svävar, men om det gick att ställa inkassobolagen sist i kön så vore det guld värt. Någon som vet mer? God Inkassosed är inte juridiskt vägledande som en ledtråd. God Inkassosed är bara en branschöverenskommelse. Whoop, tänk om man kunde putta ned inkassobolagen sist i kön Cool Cool
Loggat

Robert36
Hero Member

Hemsida
« Svara #2 skrivet: April 10, 2010, 20:24:10 »

Om ingen vet så kollar jag med D.I på måndag.
Loggat

fattigriddare
Hero Member

Antal inlägg: 871

« Svara #3 skrivet: April 11, 2010, 12:45:50 »

hej kan man rikta inbetalning på kapitalet på ellosskulden,fick en uppgörelse men få räntan fryst var jo just det ett stort fett nej,kan man rikta inbetalning på kapitalet ändå???

Du har väl räknat på denna uppgörelse?
Såg att du skrivit i en annan tråd om detta och att räntan var 30%, och när du inte fick räntan fryst gäller det att du betalar en hög månadskostnad. Nu vet jag ju inte hur stor skulden är, m.m.
Men inkasso är ju luriga, så det var bara ett tips!

Det där med att rikta på kapitalet vet jag inte, men det kommer nog ett svar snart från någon som vet!
Loggat
Robert36
Hero Member

Hemsida
« Svara #4 skrivet: April 12, 2010, 09:20:32 »

Pratade med D.I idag. De visste inte riktigt, men efter lite rådslag så sa de att det inte fanns några hinder från att rikta betalningen så att inkassoblagen får vänta. Smiley Ocj att bli av med räntan borde ju vara betydligt mer intressant för alla än att betala inkassoavgifterna. Dessa kommer man inte ifrån, men vi skulle tjäna på att de hamnade sist i betalningsledet eftersom de pengarna skulle påverka ränteskulden positivt.

Egentligen är det här värt en egen tråd, det vore otroligt kul att ställa inkassobolagen sist i kön, det skulle ju lite ta udden av deras affärsidé Smiley
Loggat

Mimosa
Hero Member

Antal inlägg: 901

« Svara #5 skrivet: April 12, 2010, 10:21:44 »

Pratade med D.I idag. De visste inte riktigt, men efter lite rådslag så sa de att det inte fanns några hinder från att rikta betalningen så att inkassoblagen får vänta. Smiley Ocj att bli av med räntan borde ju vara betydligt mer intressant för alla än att betala inkassoavgifterna. Dessa kommer man inte ifrån, men vi skulle tjäna på att de hamnade sist i betalningsledet eftersom de pengarna skulle påverka ränteskulden positivt.

Egentligen är det här värt en egen tråd, det vore otroligt kul att ställa inkassobolagen sist i kön, det skulle ju lite ta udden av deras affärsidé Smiley

Det där är intressant! Jag ska nån gång i framtiden  Roll Eyes göra upp med mitt svarta innehåll. Har också i den svarta bagen Ellos. Både konto och lån ligger där och gryr. Usch! Men, men som sagt jag ska nån gång ta itu med det när jag ser positivt. Har mycke annat också som spyr ut i denna bag, sms lånen, bläh  Embarrassed
Loggat

Man kommer fram trots snigelfart
Nightmare
Hero Member

Antal inlägg: 1384

« Svara #6 skrivet: April 12, 2010, 12:58:40 »

Jag instämmer att detta förtjänar en egen tråd.
Loggat
Sidor: [1]   Gå upp
  Skriv ut  

Gå till: