Sidor: [1]   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Underrättelse om sökt utmätning  (läst 4870 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
fattigriddare
Hero Member

Antal inlägg: 871

« skrivet: Maj 31, 2010, 20:20:17 »

Ja som jag har befarat så dimper det ner lite gammalt skit, nu när mitt skuldsaldo sjunker hos Kfm!  Angry
Men nu undrar jag en sak...
Har fått "underrättelse om sökt utmätning", en skuld som säkert är uppåt 15 år.
Bara ett par tusen men ändå. I rutan där det skrivs vad sökande åberopar står det bara "dom"!  Huh?
Brukar det inte stå något mer? Typ när? Eller tänker jag fel nu!  Undecided

Kollade på några gamla, och på dom jag hittade stog det "betalningsföreläggande och ett nr" i den rutan (vad sökande åberopar), har ingen där det bara står "dom"!
En dom räknas väl på samma sätt som ett utslag?
Och man vill ju veta när... vet i och för sig att jag inte fått några brev om den här skulden på flera flera år, så hävda preskription det ska jag!
Loggat
kenny555
Hero Member

Antal inlägg: 1109

« Svara #1 skrivet: Maj 31, 2010, 20:30:01 »

Hmmm domar är luriga och farliga kan jag löva.Jag har fått 3 såna brev efter jag hade full koll på landet.
Men jag hade i min planering med att det dyker ABSOLUT upp några eftersläntare som bara ruvar och väntar på att
skuldsaldon dalar på KFM.Sedan kommer dom hökarna,jag tror det är så för att de domar jag fått där ligger preskriberingstiderna
på 10 år.Me peppar peppar så har jag lyckats få bort 2 10 års-Skulder även att dessa är skitsvåra att få bort.
Den sista orkade jag inte krångla med utan gjorde en deal med 10 inbetalningar totalt på en mindre summa.
Du kanske ska ta reda på vem som söker utmätning av dig och genom detta försöka deala med dom som jagar dig.
Lyckas du deala med dom så har du ju inget med KFM att göra.På så sätt undviker du att få e färsk betanmärkning igen.
Loggat
Micke J
Full Member

Antal inlägg: 247

« Svara #2 skrivet: Maj 31, 2010, 20:39:31 »

Citat
Bara ett par tusen men ändå. I rutan där det skrivs vad sökande åberopar står det bara "dom"! 
Brukar det inte stå något mer? Typ när? Eller tänker jag fel nu! 

Det brukar ju stå i tex vilken tingsrätt samt datum.
Fick själv ett sådant brev i dag.
Och där är alla fält i fyllda.
Loggat

Grävt upp stridsyxan mot socialnämnden.
fattigriddare
Hero Member

Antal inlägg: 871

« Svara #3 skrivet: Maj 31, 2010, 21:15:02 »

Hmmm domar är luriga och farliga kan jag löva.Jag har fått 3 såna brev efter jag hade full koll på landet.
Men jag hade i min planering med att det dyker ABSOLUT upp några eftersläntare som bara ruvar och väntar på att
skuldsaldon dalar på KFM.Sedan kommer dom hökarna,jag tror det är så för att de domar jag fått där ligger preskriberingstiderna
på 10 år.Me peppar peppar så har jag lyckats få bort 2 10 års-Skulder även att dessa är skitsvåra att få bort.
Den sista orkade jag inte krångla med utan gjorde en deal med 10 inbetalningar totalt på en mindre summa.
Du kanske ska ta reda på vem som söker utmätning av dig och genom detta försöka deala med dom som jagar dig.
Lyckas du deala med dom så har du ju inget med KFM att göra.På så sätt undviker du att få e färsk betanmärkning igen.

Jo jag har också haft detta med i beräkningen.
Jag vet vem som söker, men vill inte nämna idioterna här  Grin  man har blivit lite nojjig med tiden här inne!
Och jag vet också att det är en skuld med 3 års preskriptionstid, så någon deal blir det inte tal om!  Evil  Wink

Det brukar ju stå i tex vilken tingsrätt samt datum.
Fick själv ett sådant brev i dag.
Och där är alla fält i fyllda.

Ja precis, visst verkar det konstigt!  Huh?
Tycker det känns lite magert att bara skriva "dom"!
Loggat
Sidor: [1]   Gå upp
  Skriv ut  

Gå till: