Sidor: [1]   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Ska vi sluta fred?  (läst 7388 gånger)
0 Medlemmar och 8 gäster tittar på detta ämne.
Admin
Administrator
Hero Member

Antal inlägg: 4012

« skrivet: April 05, 2008, 00:03:57 »

Vi kan inte fortsätta kriga med varandra! De enda vinnarna är som sagt KFM och inkasso, de jublar varje gång vi skuldsatta tappar vårt engagemang.

Mitt förslag är därför att vi alla från och med nu arbetar åt samma håll, och gärna hjälper och stödjer varandra, utan att bry sig om vilken förening eller vilket diskussionsforum man egentligen kommer från!

Vad säger ni om det förslaget? Låter det rimligt?
Loggat

Sanningen ska fram! Inom kort på webben, youtube samt överallt där poddar finns.
www.sanningen-ska-fram.se
Soon....... very soon.......
kent12345
Jr. Member
**

Antal inlägg: 60

« Svara #1 skrivet: April 05, 2008, 00:47:10 »

Håller fullständigt med om det, enda sättet att nå våra mål är att vara eniga!
Loggat
Admin
Administrator
Hero Member

« Svara #2 skrivet: April 05, 2008, 00:54:08 »

Bra, hoppas att fler hakar på! Smiley
Loggat

Sanningen ska fram! Inom kort på webben, youtube samt överallt där poddar finns.
ROY
Newbie
*

Antal inlägg: 11

« Svara #3 skrivet: April 05, 2008, 08:54:57 »

Ett utmärkt förslag tycker jag.
Loggat
Driver
Full Member

Antal inlägg: 155

« Svara #4 skrivet: April 05, 2008, 08:55:38 »

Låter hur bra som helst och en bra början.På sikt hade det troligen gett mer styrka om allt kunde samlas under en hatt.
Loggat
Admin
Administrator
Hero Member

« Svara #5 skrivet: April 05, 2008, 11:12:44 »

Bra att det verkar finnas en vilja att sluta upp med dessa dumheter som varit, det glädjer mig!

Att man enas behöver inte betyda att man ger upp någon förening eller så, utan dessa kan visst finnas kvar, men att man tillsammans är enade att lägga sin energi och engagemang på att arbeta med det som föreningarna är skapade för.
Påtryckningar och aktioner kan man göra i enad form mellan grupperingarna, och därmed blir vi tillsammans en ännu större och starkare grupp.

Men det viktigaste är att osämjan mellan de olika grupperna och föreningarna upphör.
Var och en av oss alla får helt enkelt dra vårt strå till stacken för att detta ska gå att genomföra!
Loggat

lillstark
Hero Member

Antal inlägg: 611

« Svara #6 skrivet: April 08, 2008, 11:33:06 »

Stödjer Admin till 100 %.
Det är denna linje även jag hela tiden har förespråkat.

//lillstark
Loggat

Execute Justice - Not People
britt
Hero Member

Antal inlägg: 683

« Svara #7 skrivet: April 08, 2008, 12:07:54 »

Instämmer till 100%.
Loggat
Admin
Administrator
Hero Member

« Svara #8 skrivet: April 08, 2008, 12:17:33 »

Känns otrolig skönt att se att det finns en vilja!

Flera från Kerstinsforum har hört av sig, både på administration- och medlemsnivå.
Från Insolvens får jag också många PM och mail. Dock så har jag förstått att både Ulrika och Lena därifrån vägrar att försonas.
Det är beklagligt, och så länge man inte tar stöd av varandra och lämnar allt gammalt bakom sig så drabbar detta endast oss skuldsatta.
Ska vi lyckas så måste vi hjälpas åt som en stor grupp. Det är storleken som ger styrkan!

Men vi får försöka själva. Då många medlemmar som jag känner till från Insolvens hör av sig med sitt stöd så kan man nog tänka sig att det är på väg att bli en spricka i den föreningen.
Kan tillägga också att det skulle vara beklagligt, då fler föreningstjafs är det minsta vi alla behöver!
Hoppas att dom kan svälja sin stolthet och gräva ner stridsyxan.

Loggat

lillstark
Hero Member

Antal inlägg: 611

« Svara #9 skrivet: April 08, 2008, 13:01:57 »

Detta tändar hoppats gnista...
Det skulle vara förödande om sprickor skulle uppstå inom föreningen Insolvens.
Denna förening har - vad jag har förstått - skapat ett kontaktnät som det finns al anledning för dem att ta tillvara.
Det sista som behövs är ytterligare en förening som börjar kivas då alla skuldsatta förlorar på detta och seriösiteten får sig ytterligare en törn.

Jag är fortfarande förespråkare för en samlat insats oavsett vilken församling/förening/sammanslutning den enskilda anser sig tillhöra.
Samlas al denna kunskap och erfarenhet i en riktat insats blir det en maktfaktor som det inte blir så lätt att ignorera.
På detta sätt skapas det även ett medialt intresse som troligen är ganska så välbehövligt i denna fråga.
Det är dags att få inkassobolagens spektakulära verksamhet upp i lyset samt få söklyset riktat mot statens (via KFM) agerande med div. absurda sidoeffekter som följd.

Min förhoppning står till samarbete med utbyte av kunskaber och erfarenheter.

//lillstark
Loggat

Execute Justice - Not People
Sidor: [1]   Gå upp
  Skriv ut  

Gå till: