Ulrika Ring
|
 |
« skrivet: November 30, 2009, 18:06:48 » |
|
Hittade en blogg. Kopierar inlägget. Det är nog en ung kvinna/flicka som skriver. Stackars människor... Jag tycker det andas så mycket förtvivlan. På många plan.
"Kronofogden Pappa berättade att den 3 December kommer kronofogden hit och ska göra en utmätning och ja har vi otur tar dom vårt hus.. lagom innan jul roligt va? Fan om dom ens nämner utmätning av hus då kommer min islka att ploppa upp och explodera och ja då kommer jag skälla ut dom,slå dom på käften sen be dom fara åt helvete och visa dom till dörren!
Räcker det inte med att dom redan utmäter mamma o pappas löner, Räcker det inte med att vi lever lååångt under existens minimum, Varför, Mamma o Pappa har nu gett upp hoppet helt och tappat all lust till allt kul Räcker det inte med att mamma är allvarligt sjuk eller? Nej ni vill bara komma och inkräkta på en familj som knappt äger nått och ta det sista man har.
JÄVLA FITTOR ÄR NI ALLT!"
...och så sjunger vi i kör "Nu så är det jul igen, jultomten myser, julegran och klappar han skickar så snällt..."
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
Admin
|
 |
« Svara #1 skrivet: November 30, 2009, 18:10:20 » |
|
Rent ut sagt: Fördjävligt!! 
|
|
|
Loggat
|
Sanningen ska fram! Inom kort på webben, youtube samt överallt där poddar finns. www.sanningen-ska-fram.seSoon....... very soon.......
|
|
|
|
Patrik1
|
 |
« Svara #3 skrivet: November 30, 2009, 18:50:47 » |
|
Helt jävla otroligt..... 
|
|
|
Loggat
|
Det är i motvind, inte i medvind en drake stiger
|
|
|
noctumlux
|
 |
« Svara #4 skrivet: November 30, 2009, 19:39:25 » |
|
Man blir gråtfärdig...
"Göra rätt för sig..."
Jag lovar detta med heder och samvete: Kommer det en hemutmätning på oss, kommer de fara härifrån med fötterna först...(Och jag hamnar på hispan...)
För att inte tala om vad frugan gör.
|
|
|
Loggat
|
Livet är som idrott. Fuskarna försöker hela tiden vinna över de hederliga. --- pacta non sunt semper servanda. --- De råd jag ger är min reflektion samt åsikt och skall inte ses som korrekta absoluta sanningar. --- Noch ein Bier
|
|
|
Ulrika Ring
|
 |
« Svara #5 skrivet: November 30, 2009, 19:42:04 » |
|
ja man blir verkligen berörd. Det är alltså någon ung kvinna/flicka som bor hemma och ser skiten. Och igen, varför har hon den uppväxten? För att familjen ska "göra rätt för sig"? Vilket dravel. Vi vet alla att det handlar om företag som utsätter familjer för den situationen för dom vill maximera sina vinster. Jag tycker det är rent skit. Det hon beskriver är en situation som ingen så ung ska behöva erfara. Stackars liten.
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
dumle
|
 |
« Svara #6 skrivet: November 30, 2009, 20:56:57 » |
|
Det här läget är vi i nu, mina barn måste lämna sitt hem för att kfm bestämt sig för att utmäta huset, trots att jag talat om flera gånger att de får inte ut de fantasisummor de tror. Jag frågade honom om vad gör vi om huset inte ger så mycket mer pengar än att täcka pantbreven, han sa ja då blir det väl löneutmätning. Varför inte det på en gång då? Nej , det förstår du väl, man kan inte få bo i ett hus när man har skulder. Barnen är ju oskyldiga i detta. Jag hoppas vi får dåligt betalt för huset, då blir det mindre skatt att betala, den får vi ju inte heller sätta undan till. Lite humanitet från myndigheternas sida kanske vore på tiden.
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
noctumlux
|
 |
« Svara #7 skrivet: November 30, 2009, 21:17:31 » |
|
Det här läget är vi i nu, mina barn måste lämna sitt hem för att kfm bestämt sig för att utmäta huset, trots att jag talat om flera gånger att de får inte ut de fantasisummor de tror. Jag frågade honom om vad gör vi om huset inte ger så mycket mer pengar än att täcka pantbreven, han sa ja då blir det väl löneutmätning. Varför inte det på en gång då? Nej , det förstår du väl, man kan inte få bo i ett hus när man har skulder. Barnen är ju oskyldiga i detta. Jag hoppas vi får dåligt betalt för huset, då blir det mindre skatt att betala, den får vi ju inte heller sätta undan till. Lite humanitet från myndigheternas sida kanske vore på tiden.
Där byråkratin och tjänstemännen härskar, är humanitet bara en parentes i all statistik...
|
|
|
Loggat
|
Livet är som idrott. Fuskarna försöker hela tiden vinna över de hederliga. --- pacta non sunt semper servanda. --- De råd jag ger är min reflektion samt åsikt och skall inte ses som korrekta absoluta sanningar. --- Noch ein Bier
|
|
|
birana
|
 |
« Svara #8 skrivet: November 30, 2009, 23:57:33 » |
|
Den maktlöshet och den sorg man känner när man läser ovanstående är så stor och man blir så ledsen. Och det kommer bara mer och mer liknande historier och makteliten tittar åt ett annat håll detta kommer att sluta illa. Hur var det slogan gick på 80-talet "Svergie är fantastiskt" jää rigt
|
|
|
Loggat
|
Har du aldrig misslyckats så har du gjort för lite...
|
|
|
JAGAD
Newbie
Antal inlägg: 40
|
 |
« Svara #9 skrivet: December 01, 2009, 08:57:12 » |
|
Man kan undra varför alla miljarder som pumpas in i bankväsendet efter förluster inte räcker.Dom har ju fått tillbaka pengar av oss skattebetalare för att komma på grön kvist,varför skall alla stackars människor som är förlorare behöva betala,här finns ingen ackut för att hjälpa utsatta människor.
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
lasseh
|
 |
« Svara #10 skrivet: December 01, 2009, 11:36:11 » |
|
En sån här sorglig berättelse liksom Humles borde skickas vidare till politikerna så att dom vaknar och ändrar regelsystemen. Myndigheter och tjänstemän är bara robotar som gör som dom blivit tillsagda.
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
Admin
|
 |
« Svara #11 skrivet: December 01, 2009, 11:49:11 » |
|
En sån här sorglig berättelse liksom Humles borde skickas vidare till politikerna så att dom vaknar och ändrar regelsystemen. Myndigheter och tjänstemän är bara robotar som gör som dom blivit tillsagda.
...och i och med att dom är robotar så saknar dom känslor och empati..... 
|
|
|
Loggat
|
Sanningen ska fram! Inom kort på webben, youtube samt överallt där poddar finns. www.sanningen-ska-fram.seSoon....... very soon.......
|
|
|
Micke J
|
 |
« Svara #12 skrivet: December 01, 2009, 18:33:21 » |
|
Jag fattar inte hur dessa myndighetspersoner är skapta. Men dom måste banne mig vara stöpta i samma form. Man får höra den ena berättelsen efter den andra och alla är dom lika illa för föräldrar och barnen i vårt samhälle. Inte konstigt att föräldrarna ger upp när dom kämpar med allt för att få det bra, men ändå bara går på proppen. Det måste bli ett stopp för det här och det NU.
|
|
|
Loggat
|
Grävt upp stridsyxan mot socialnämnden.
|
|
|
Ulrika Ring
|
 |
« Svara #13 skrivet: December 01, 2009, 18:40:48 » |
|
Jag håller med dig Micke_J. Det är så man förstår det inte. Regler kan väl aldrig räknas vara viktigare än människor? Aldrig någonsin vara viktigare. Jag blir ibland lite rörd när jag tänker på att så många klarar sig TROTS att alla regler finns.
Men de som far illa far otroligt illa.
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
Micke J
|
 |
« Svara #14 skrivet: December 01, 2009, 19:01:36 » |
|
Och tänk sen på alla barnen som blir lidande i olika situationer. Här får föräldrarna förklara varför man inte kan bo kvar i bostaden. Barnens kompisar frågar varför dom ska flytta. Barnen kanske tom blir tvingade att byta dagis eller skola pga att man måste flytta till annan stadsdel i stan. Hur tror dessa myndighetspersoner att barnen känner sig i ett sådant läge? Vad får barnen för syn på det svenska samhället? Barnen är ju faktist våran framtid i detta avlånga land. Man blir gråtfärdig när man tänker på hur illa alla blir behandlade.
Har ju tvistat om min dotter under 12 år hit och dit. Så med socialen har jag kämpat och slagits mot under alla åren. Det tog dom 11 av dessa 12 innan dom insåg att: Ja du hade ju rätt. Förlåt oss. Vad hjälper det mig och min dotter i dag när hon (dottern) är rättslös?
|
|
|
Loggat
|
Grävt upp stridsyxan mot socialnämnden.
|
|
|
|