Sidor: [1]   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Är det skillnad på Kontroll av löneförhållande avseende löneutmätning/införsel  (läst 12381 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
skuldberget
Newbie
*

Antal inlägg: 12

« skrivet: Februari 03, 2018, 10:15:17 »

Är det skillnad på uppgifterna KF hämtat upp om det står "kontroll av löneförhållande avseende löneutmätning" eller om det står "kontroll av löneförhållande avseende införsel"?
Jag har varit redigt sjuk ett tag och bott i föräldrahemmet så jag har ingen möjlighet att kolla vilken typ av post som kommit till min folkbokförningsadress (hem) på ett litet tag. Jag jobbade nämligen fram till jan 2017 men blev senare sjukskriven och undrar om ni tror eller kanske vet om det är min arbetslön (som nu är noll) de tittat på eller alla mina eventuella inkomstkällor.

Följdfråga också. Om KF tittat på hela min inkomstsituation, kommer de då hinna med utmätning den här månaden? Jag vill inte hamna ännu mer i kläm eller att de inte räknat med  medicin, barnomsorg och liknande. Det är ju inte som så att det finns massa pengar att hämta när normalbeloppen är dragna, men det skulle ställa till det. 

Undersökningen gjordes igår 2/2. Men det kanske är då de skickar ut förfrågningar mm? Fast å andra sidan går det mesta så sjukt snabbt med allt elektroniskt...  Roll Eyes
Loggat
skuldberget
Newbie
*

Antal inlägg: 12

« Svara #1 skrivet: Februari 05, 2018, 14:41:12 »

Eller får man anmärkningen efter att undersökning skett? Är det redan klubbat (i mitt fall att det inte fanns lön att dra just då?) Eller pågår utredningen av det?

Det står:

Utmätn försök-skuld obet   2018-02-02      
K-fogden har vid utmätn:   2021-02-02
-undersökt löneförhåll.   
-sökt efter tillg i reg
Loggat
Sidor: [1]   Gå upp
  Skriv ut  

Gå till: