Okej - nu fick jag en ide´tack vare ditt inlägg ivkej

Kommunen sa nej till ersättning för att de ansåg att hon kunde driva på stan i fyra timmar efter skoltid och cirka 2 timmar innan skoltid för att kunna ta en buss som "landar" 4 km hemifrån. Då ska hon vara här ute klockan 22.00 för att sen gå 4 km på grusväg i kolmörker och vintertid i massor av snö. Dessutom med varg som sällskap i mellan åt. Skolan hävdar att det är en viss procent som ska göras där men resten ska ske med plugg hemma. Är man hemma vid cirka 22,30 tiden så är det nog sömn som prioriterats när man har varit på resande fot sen klockan 05,30 på morgonkvisten. Det är ju inte direkt som så att det finns kraft kvar för 4 timmars hemmaplugg som skolan anser att de ska göra. Det är därför hon skjutsas till en busshållplats som ligger 1 mil hemifrån som har någorlunda bättre anpassade tider. Dessutom så bör jag ju antagligen skicka med barnet "matpengar" för att kunna få i sig mat så hon inte klappar ihop för skollunchen serveras 11,20

Så, nu har jag argument till förbehållsbeloppet ska räknas om och kan kanske få dom att förstå konceptet