blueswede
Jr. Member

Antal inlägg: 60
|
 |
« skrivet: Januari 11, 2012, 19:57:52 » |
|
frick före nyår brev från ij om 4 gammla skulder en från 78 en från 87 samt 2 från början 90 talet skickade tillbaks kraven och hänvisade till preskription , samt att om dom ville driva detta så får dom gå via tingsrätten. dessutom så bad jag om handlingar angående skulderna, Igår kom det svar från dom på 2 utav skulderna med lydelsen .......... Vi har tagit del av din invändning mot kravet. Under tiden vi undersöker ärendet kommer detta att vara vilande hos oss. Vi återkommer per brev till dig så snart vi kan . Vad tror ni om det här , ska dom försöka fejka ihop något
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
nillsson
|
 |
« Svara #1 skrivet: Januari 12, 2012, 15:31:43 » |
|
Intrumcleaner har svaret,samt läs på överallt.BETALA ALDRIG ETT ÖRE. Jag kan många trix som fungerar av egen erfarenhet.
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
Mimosa
|
 |
« Svara #2 skrivet: Januari 15, 2012, 11:57:37 » |
|
Instämmer! Gör inget dumt som att betala nåt som du egentligen inte behöver.
|
|
|
Loggat
|
Man kommer fram trots snigelfart
|
|
|
kenny555
|
 |
« Svara #3 skrivet: Januari 15, 2012, 18:50:28 » |
|
I det fallet dom skriver så då kan du ju bara ta de lugnt och inte jaga iväg. Dom har svarat dig och du kan inte göra något annat än att avvakta. Det du kanske skulle skriva på ditt brev innan skulle då vara. Emotser svar från er inom 14 dagar och har jag inte hört av er på 2 veckor då anser jag att mina ärenden är preskriberade,
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
blueswede
Jr. Member

|
 |
« Svara #4 skrivet: Januari 18, 2012, 18:12:23 » |
|
Fick idag tillbaks de 2 andra bestridande med ordalydelsen ärendet avskrivs.............. riktigt gött får jag bara bort de två som dom skulle återkomma med så är jag helt ren från inkasso nästa månad , då det sista utmätningen ska göras på 1900 kr. fy fan va gött å va härligt det blir när man deklarerar å drar av all ränta samt övriga avdrag och att det blir pengar som kommer tillbaks till mej vid midsommar
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
blueswede
Jr. Member

|
 |
« Svara #5 skrivet: Januari 23, 2012, 17:24:09 » |
|
Idag kom det brev från IJ om dom 2 andra invändningar som de skulle återkomma med ....... i det svar från dom så hänvisar de till ett utslag från 1992-11-10 samt det andra 1997-02-19 samt att de har vid löpandehandläggningstid tillsänd mig 5 brev som inte har kommit åter. sedan så är det medskickat det vanliga samlingsfakturor på andra skulder med understryket om dessa 2 skulder samt att det är med skickat ett mottagnings kvitto och det kvittot brukar va med på alla bestridande jag har gjort ............... då jag hänvisade att dom ska dra ärrendena till tinget så hur gör jag nu ? kan dom bara avgöra vilket som e rätt, ja vill inte betala mer till IJ än vad jag har gjort nu får nå´n annan fö de jävlarna
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
nillsson
|
 |
« Svara #6 skrivet: Januari 23, 2012, 18:45:06 » |
|
bestrid så det kommer till TR,slutet närmar sig.
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
blueswede
Jr. Member

|
 |
« Svara #7 skrivet: Januari 23, 2012, 20:06:36 » |
|
det va ju det jag gjorde och fick detta svar. samlings fakturor gäller det över huvud taget, ja e så trött på IJ dom e som en varböld varför skriver dom inte ut sitt namn när de skickar ut breven utan bara undertecnar med kundservice ?
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
nillsson
|
 |
« Svara #8 skrivet: Januari 24, 2012, 12:12:12 » |
|
Det sker helautomatiskt av Posten eller Strålfors som tillhandahåller sådana tjänster i detta skede så är det bara datafiler som skrivs ut.inget arbete utan GÅR DET SÅ GÅR DET!!!! Det har funnits ett datoriserat försprång,men nu vet ju alla att de sosiala medierna växer sig starkare och sänker både länder och förmodligen inkasso också.
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
blueswede
Jr. Member

|
 |
« Svara #9 skrivet: Januari 24, 2012, 17:41:15 » |
|
vad ska ja gör nu då ? skriva tillbaks å hänvisa fortfarande till preskription eller hur går ja tillväga ? e dom inte skyldiga å ta det genom tingsrätten ? när ja bestrider det, gäller samlingsfaturor som preskriptions brytande ? ska inte kravet vara ordentligt uppställt vad det gäller som olika kostnader samt för vad skulden är för ?
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
|