Efter det senaste årets motgångar med avslag på skusan, avslag på flera ärenden hos Fk, blivit utförsäkrad från sjukförsäkringen etc så löste sig till slut EN sak i livet! Jag skulle få tillbaka på skatten i augusti och upplevde stor hopplöshet över att pengarna skulle ätas upp av alla räntor på ett inkassobolag. Fick stöd här på forumet - och bra tips!
Kunde göra ett ackord med bolaget i fråga och antog att pengarna skulle knipas av fogden så då skulle skulden bli avskriven till slut - efter ca 15-16 år och mina skattepengar göra lite nytta istället för att bara försvinna iväg....
Det funkade!!! Förutom att fogden inte fick klorna i pengarna utan de kom in på mitt konto och således gjorde de ännu större nytta för det blev några ören över också!

Är så glad! En viktig milstolpe i mitt liv då detta var den allra första skulden som gick till kronfogoden för så länge sen! Kan se ljuset i tunneln lite grand... äntligen! Inte helt men anar det långt där framme så tar tillfället i akt att njuta lite!
Lika roligt var det inte att i veckan få besked om att min överklagan av skusan avslogs av Tingsrätten så hej hej nästa instans här kommer jag!

Men glädjen över det lyckade ärendet blir inte mindre för det!