Sidor: [1]   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: EN sak som fixat sig.... :)  (läst 10516 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
livsrop
Hero Member

Antal inlägg: 890

Hemsida
« skrivet: September 10, 2011, 22:43:59 »

Efter det senaste årets motgångar med avslag på skusan, avslag på flera ärenden hos Fk, blivit utförsäkrad från sjukförsäkringen etc så löste sig till slut EN sak i livet! Jag skulle få tillbaka på skatten i augusti och upplevde stor hopplöshet över att pengarna skulle ätas upp av alla räntor på ett inkassobolag. Fick stöd här på forumet - och bra tips! Wink

Kunde göra ett ackord med bolaget i fråga och antog att pengarna skulle knipas av fogden så då skulle skulden bli avskriven till slut - efter ca 15-16 år och mina skattepengar göra lite nytta istället för att bara försvinna iväg....

Det funkade!!! Förutom att fogden inte fick klorna i pengarna utan de kom in på mitt konto och således gjorde de ännu större nytta för det blev några ören över också! Wink

Är så glad! En viktig milstolpe i mitt liv då detta var den allra första skulden som gick till kronfogoden för så länge sen! Kan se ljuset i tunneln lite grand... äntligen! Inte helt men anar det långt där framme så tar tillfället i akt att njuta lite! Cheesy Cheesy Cheesy

Lika roligt var det inte att i veckan få besked om att min överklagan av skusan avslogs av Tingsrätten så hej hej nästa instans här kommer jag!  Undecided Men glädjen över det lyckade ärendet blir inte mindre för det!  Kiss
Loggat

Skam den som ger sig!
blindsorken
Full Member

Antal inlägg: 234

« Svara #1 skrivet: September 11, 2011, 09:54:57 »

Måste bara svara dig angående Skusan och Tingsrätten, mig hände samma sak jag fick avslag av tingsrätten, vilket jag tolkar så att man får det per automatik när KFM sagt nej då är det nej som gäller överall t. Har nu lagt in om ny Skusan och fick i veckan brev därifrån där de frågade mig om vad som blivit annorlunda sedan förra ansökan,vad ska man svara, allt har i allafall blivit djävligare,eftersom KFM är mitt absoluta hatobject undrar jag om de gått in här på forumet och kollat vad man skriver,kan de se vem som finns bakom namnen, eller kan de kolla datorns nummer?

Det kanske låter larvigt men sedan de kallade mig Luddig i avslaget på Skusan, så blir jag galen, om det gick skulle jag anmäla dem . Lycka till med ny ansökan.
Loggat
noctumlux
Hero Member

Antal inlägg: 2924

raising hell against injustice

« Svara #2 skrivet: September 11, 2011, 15:34:20 »

...eftersom KFM är mitt absoluta hatobject undrar jag om de gått in här på forumet och kollat vad man skriver,kan de se vem som finns bakom namnen, eller kan de kolla datorns nummer?

Visst kollar de här på forumet, men de kan inte spåra vem som är vem. De har inte tillgång till IP-nummer eller liknande och Admin släpper inte den informationen till någon.

Säkert försöker de pussla ihop inlägg och därigenom försöka luska ut vem som är vem, men det är min paranoida tanke bara. Det är därför man inte ska skriva exakta siffror eller liknande så att det inte kan spåras.
Jag gissar att inkasso och fogde med all säkerhet vet vem jag personligen är, men det skiter jag i eftersom jag inte längre är skuldsatt och de kan inte röra mig längre.
Loggat

Livet är som idrott. Fuskarna försöker hela tiden vinna över de hederliga.
---
pacta non sunt semper servanda.
---
De råd jag ger är min reflektion samt åsikt och skall inte ses som korrekta absoluta sanningar.
---
Noch ein Bier
livsrop
Hero Member

Hemsida
« Svara #3 skrivet: September 11, 2011, 21:25:36 »

Jag tror blindsorken att det kan vara ett sätt att underlätta handläggningen lite. Visst blir man lite paranoid och det är nog bästa skyddet trots allt som noctumlux skriver.

Jag har inga planer på att söka ny skusan, ska fortsätta överklaga för tycker att efter 15-16-17 år kan det få räcka. Hur jag än gör så kommer jag att ha varit skuldsatt i över 20 år innan allt är klart och har jag bara haft betalningsförmåga i totalt kanske 2,5 år totalt sett under alla dessa år borde det räcka som "bevis" till att jag är kvalificerat insolvent. Det ligger dessutom i mitt intresse om något mirakel inträffar (typ miljonvinsten på Lotto - trots jag ej spelar alltså) att bryta skusan och bli skuldfri över en natt så vad har de att förlora?

Loggat

Skam den som ger sig!
blindsorken
Full Member

Antal inlägg: 234

« Svara #4 skrivet: September 11, 2011, 22:06:34 »

Men ska det inte nu vara lättare att få skusan, nya regler för skuldernas ålder har ju kommit. Läste här på forumet om en som fått skusan med inte så gamla skulder och fort hade det gått också, vad jag fattade hade det inte tagit mera än en månad från att ansökan lämnats in till inledande, fast jag kanske har fattat fel, tycker bara det är underligt för det gäller ju inte alla.
Loggat
livsrop
Hero Member

Hemsida
« Svara #5 skrivet: September 11, 2011, 22:10:43 »

Ja... det ska vara lättare nu. Sägs det. Min kompis lämnade in och fick kontakt med skusan inom två veckor, jag fick vänta fyra månader så orättvist är det. Låter positivt för henne att få inledande så hoppas för hennes skull verkligen.
Jag håller med dig, det är orättvist och underligt värre. Sad
Egentligen är ju svaret på deras fråga att du läst att det kommit nya regler och att det ska vara lättare att få skusan nu. Cheesy Håller tummarna för dig verkligen. Alla förtjänar en ny chans. Tyvärr dock inte enligt lagen.
Loggat

Skam den som ger sig!
Sidor: [1]   Gå upp
  Skriv ut  

Gå till: