Vi får se vad de säger och i värsta fall får jag prata med mina föräldrar som säkert kommer bli paffa.
Jag har tappat lite kontroll över situationen.
Har lite skulder på Resurs Bank (900 kr /2000 kr) och Ellos 1300 kr.
Jag har tittat över dessa idag.
Ellos har en låg ränta och kan betala av lite och man får prioritera konton hos Resurs Bank och Swedbank.
Jag har pratat med handläggaren vid socialkontoret eftersom jag har jobbat extra på mitt gamla jobb och fick lön plötsligt denna här månaden istället för nästa månad. Jag visste redan på förhand att det inte skulle gå men jag chansade ändå.

Jag skulle få 8900 kronor och jag ville att lönen går direkt till Swedbank, tanten var en vänlig person och hon förklarade att det inte skulle gå eftersom dessa kommer att räknas av vid nästa ansökan.
Det ordnar sig nog till slut, har ju lånat ut 6000 kr till en kompis och får väl vara en bestämd person och ber kompisen betala tillbaka, lite i så fall om hon inte kan betala allt så kan dessa ju läggas direkt på konton och man blir av med dem på en gång och mer pengar att betala av. Det har jag tänkt så??!!!
Jag lovar mig själv att om jag klarar det innan hösten kommer så kommer jag aldrig hamna i det här igen!
Jag försöker vara en positiv person och tar lite svart jobb i sommar. (målar hus)