Sidor: [1]   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Känslan av hjälpslöshet & Totalt värdelös  (läst 2436 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Mela
Newbie
*

Antal inlägg: 7

« skrivet: Maj 04, 2010, 14:27:29 »

Sånna tankar slåss jag med nu.
Att ekonomin kan få en att må så dåligt.. Det e galet ..
Vet inte ens varför jag sitter här och " ältar " just nu men behövde väl skriva av mig bara.
Man bär det inom sig heeela tiden, menkan inte prata med nån känns det som.. För det e pinsamt !!
Jag skäms nåt fruktansvärt.. Och tror jag e ensam, men vet jag inte är det ...

Nu har jag inga fruktansvärt stora skulder.. Men tillräckligt för att man ska ligga sömnlös och vara rädd dom tar bilen och allt trots
att jag inte äger nåt.. Vad gör dom om jag inte äger nåt ? Tar dom min sambos saker ?
Man slåss med sånna tankar hela tiden..
Vill juh städa upp innan det går för långt...........

Hålla humöret uppe för barnen.. Ena sonen med en skelettsjukdom och behöver stöd av en stark-mamma.
Well.. Sorry Son.. Mamma e rätt mör och trött i kroppen nu känns det som.
Självklart gör jag ALLT för han, men ibland vill man bara säga så... Cry

* gräver ner sig en stund och vilar för att sen komma tillbaka med leendet på läpparna*
Loggat
Jagad!
Newbie
*

Antal inlägg: 24

« Svara #1 skrivet: Maj 04, 2010, 15:36:30 »

Hej.
Du har rätt. Att ekonomin spelar en så stor roll i ens liv är egentligen sjukt. Man brukar ju säga att "pengar är inte allt", men faktum är att det betyder faktiskt jävligt mycket. Och alla som inte har några ekon. problem som hävdar att vi med problem får skylla oss själva kan dra åt helv.... Hade gärna bytt "kläder" med dom ett tag.
Tror inte att KF kan ta din sambos saker så länge det är ett samboförhållande, men är inte helt säker.
Försök att hela tiden ligga steget före för att undvika att KF tar dina tillhörigheter, men har du inget av värde så behöver du inte vara orolig. Får du lön till ditt konto och du inte vill visa det utåt så finns det kanske genvägar.
kämpa på nu och ge inte upp, det kommer en dag när allt blir bättre.
Lycka till med din son, jag ber för er.
Jagad!  Wink Wink Wink Wink Wink
Loggat
Mats A
Hero Member

Antal inlägg: 748

« Svara #2 skrivet: Maj 04, 2010, 15:56:40 »

All min skam & skuldkänsla är för länge sedan borta. Men jag förstår dig till fullo.
Det är systemet och Sverige som ska skämmas. Och det rejält.

Sen jag blev medlem här slutade jag totalt att skämmas över mina skulder.
Forumet har hjälpt mig med det.

De som ska gå med böjt huvud är samtliga inkassobolag i landet samt en del handläggare på KFM (Långt ifrån alla dock)
Loggat

Welcome To My Nightmare ;-)
anno
Full Member

Antal inlägg: 246

Kunskap är makt !

« Svara #3 skrivet: Maj 04, 2010, 16:23:30 »

det är väl regeringen som ska skämmas i första hand, dom som stiftar våra lagar, för att inte tala om den leg. utredningen som tillsattes , där står ju klart och tydligt vilka ekonomiska konsekvenser det blir för den enskilda och samhället,  Angry

Politikerna borde vakna upp, så mycket artiklar som har skrivits i alla tidningar, nej man måste trycka på , vilket vi medborgare kan göra, att gräva ner sig, tycka synd om sig själv leder ingenstans

Enligt experter man måste ta tag i roten till problemet, men politikerna gör inte det Angry
Jag tycker det verkar som dom inte tror att vi finns , JAG RÖSTAR FÖR SKULDSANERING 3 år, ABSOLUT PRESKRIBTION 3 år Grin
Loggat

Anno92
Sidor: [1]   Gå upp
  Skriv ut  

Gå till: