Sidor: [1]   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Allt känns meningslöst, finns det en väg ut?  (läst 6396 gånger)
0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.
P.Ekstom
Newbie
*

Antal inlägg: 19

« skrivet: Mars 17, 2010, 20:49:07 »

Hitta denna sida av en slump idag och nu har jag glidit omkring här på forumet i snart 5 timmar och bara läst,läst & åter läst alla era inlägg osv...
Man får en gnutta hopp av att veta att man inte är ensam och bara det är en förbannad skön känsla  Smiley

Har haft en del skulder ett tag nu, några anmärkningar hos fogden, olösta mysterium hos brottsofferfonden och till våra kära inkassobolag.. Allt i en enda stor röra.
Ska ringa budgetrådgivaren imorgon och be om en tid för att nysta upp detta..

Återkommer med info.
Tack på förhand  Cool
Loggat
Noomi
Hero Member

Antal inlägg: 755

« Svara #1 skrivet: Mars 17, 2010, 20:52:49 »

Välkommen Ekström! Nej, du är inte ensam skall du veta. Fortsätt besöka forumet så kommer du att se att vi är många här och vi sitter i samma sits. Lite olika ärenden hit o dit men på det stora hela har vi väldigt mycket nytta av varandras erfarenheter och kunskaper.
Lycka till i morgon! Berätta mer när du kommer tillbaka. Smiley
Loggat
Noomi
Hero Member

« Svara #2 skrivet: Mars 17, 2010, 20:53:27 »

Förlåt! Såg att det stod Ekstom, inte Ekström.
Loggat
P.Ekstom
Newbie
*

« Svara #3 skrivet: Mars 17, 2010, 21:24:26 »

Absolut.. Kanon forum detta =)

Återkommer imorgon..

Vi ger varandra hopp här inne.. I LIKE IT!! A LOT
Loggat
P.Ekstom
Newbie
*

« Svara #4 skrivet: Mars 17, 2010, 21:39:00 »

Jo just jaa..

Vi säger att det skulle visa sig att jag har skulder på ca 200.000.

Hur stor är då chansen att jag får en sanering?
Eller tror ni att ett jobb i Norge och stenhårt arbete ett tag framöver ligger bättre till hands?

Tacksam för svar..
Loggat
Noomi
Hero Member

« Svara #5 skrivet: Mars 17, 2010, 22:02:30 »

Vi har en kronofogde som arbetar med skuldsanering som ger råd här på forumet. H*n ger råd här på forumet i en egen tråd - Fråga Gadreel. H*n brukar vara kvick att svara. Du kan fråga Gadreel om allt som gäller skulder/skuldsanering.
Loggat
P.Ekstom
Newbie
*

« Svara #6 skrivet: Mars 17, 2010, 22:04:20 »

OKay jaa jag har sett dessa inlägg! prövar med detta då!

Keep it up
Loggat
P.Ekstom
Newbie
*

« Svara #7 skrivet: Mars 18, 2010, 12:39:55 »

Ringde till budget-skuld- rådgivningen idag och fick en tid med en supertrevlig tant, så idag känner jag lite mera hopp än tidigare.

Det är väl nu helvetet på jorden börjar. Ush tänk om man kunde ångra sina misstag så pass mycket att dom blev ogjorda.. men men.. det som inte dödar DET HÄRDAR!!!

Uppdaterar vidare min historia..

p.s. Så jävla glad att jag hitta detta forum så man kan dela med sig, känner mig 10 kg lättare sen igår. Tack 
Loggat
hoppfull65
Newbie
*

Antal inlägg: 20

« Svara #8 skrivet: Mars 18, 2010, 12:54:35 »

Vet hur du känner dig. vi har också precis på börjat vår resa ur detta träsk, med oro för både telefon och brevlåda  Wink .

Men vi har gett oss tusan på att vi ska reda ut denna röra på nåt vis.

Hittade också detta forum av en slump och det är så skönt. Dels att få tips och råd hur man ska göra och sen vetskapen om att man inte är ensam om detta elände.
Tack för att ni finns !  Smiley Smiley
Loggat
carisma
Hero Member

Antal inlägg: 1429

« Svara #9 skrivet: April 02, 2010, 08:33:02 »

Välkommen.. hoppas du hittar många svar på dina frågor samt fråga på om du undrar något. dom flesta här sitter i samma sits
Loggat

en som inte skäms för sina skulder idag
Lasse-Maja
Jr. Member
**

Antal inlägg: 57

« Svara #10 skrivet: April 02, 2010, 09:59:13 »

AngryJa vi är många som av olika anledningar ej klarat av att betala våra skulder och fler lär det bli då alla sjuka nu slängs ut till en än större fattigdom då de trotts att de fortfarande är sjuka slängs ut från försäkringskassan. Välkommen in i gänget för ofrivillgt fattiga!
Loggat
Sidor: [1]   Gå upp
  Skriv ut  

Gå till: