Sidor: [1]   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: IJ Nu går jag vidare!  (läst 5757 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
elwing
Newbie
*

Antal inlägg: 30

« skrivet: Mars 16, 2010, 12:42:26 »

Fick en sammanställning av mina skulder hos IJ,slängde mig på luren och hävdade presk på allihop,
informerade damen i luren att samtalet spelades in,sa till henne att om dom inte har bättre historik än sina data listor så kanske det är lika bra för dom att skriva av allihop på en gång,efter som det inte gick så bra för dom sist i rätten.

Jag sa att jag tänker dra varenda skuld i långbänk och överklaga allt så långt det bara går,hon lät väldigt besvärad,men lovade att jag skulle få svar innom 14 dagar!
Vill tillägga att jag inte på något sätt försöker smita från mina skulder,men då jag inte har rätt till sanering,och ingen chans att betala under min livstid,så är detta den enda chansen jag har att bli skuldfri,och på så sätt kan bli en sammhälsnyttig medborgare,och betala skatt som alla andra och bidra till sammhället jag lever i.Kan ju säga att jag lever ett helt annat liv idag,änp å 80 talet då alla skulder uppstod,och alla hade tjänat på att jag kommer in i samhället igen,så nu är det bara att vänta och se!!!!
Loggat
Noomi
Hero Member

Antal inlägg: 755

« Svara #1 skrivet: Mars 16, 2010, 12:47:24 »

Lycka till!
Loggat
Patrik1
Hero Member

Antal inlägg: 1704

« Svara #2 skrivet: Mars 16, 2010, 12:53:41 »

Väntar med spänning.....   Grin
Loggat

Det är i motvind, inte i medvind en drake stiger
noctumlux
Hero Member

Antal inlägg: 2924

raising hell against injustice

« Svara #3 skrivet: Mars 16, 2010, 13:49:24 »

Fick en sammanställning av mina skulder hos IJ,slängde mig på luren och hävdade presk på allihop,
informerade damen i luren att samtalet spelades in,sa till henne att om dom inte har bättre historik än sina data listor så kanske det är lika bra för dom att skriva av allihop på en gång,efter som det inte gick så bra för dom sist i rätten.

Evil

Undrar hennes reaktion blev när du sa det jag har markerat tjock ovanför...

Undrar hur snacket går hos IJ efter alla nederlag i rätten hittills.
Loggat

Livet är som idrott. Fuskarna försöker hela tiden vinna över de hederliga.
---
pacta non sunt semper servanda.
---
De råd jag ger är min reflektion samt åsikt och skall inte ses som korrekta absoluta sanningar.
---
Noch ein Bier
elwing
Newbie
*

Antal inlägg: 30

« Svara #4 skrivet: Mars 16, 2010, 19:28:09 »

Reaktionen blev följande,Hon sa att skulden inte var preskiberad eftersom dom skickat ut kravbrev,och att mina försök att få skulderna preskade var meningslöst,jag skulle ge upp mina försök på engång och inte hålla på och krångla.Det var då jag sa det,tystnaden i luren varade minst 30 sec(antar hon kollade datorn)Sen sa hon jaha jag förstår att vi inte kommer längre här,och jag svarade att det hade hon i alla fall rätt i!!Sedan tackade jag vänligt för mig och sa att jag hoppas vi inte behöver ha mer med varandra att göra!
Loggat
noctumlux
Hero Member

Antal inlägg: 2924

raising hell against injustice

« Svara #5 skrivet: Mars 16, 2010, 22:58:11 »

Reaktionen blev följande,Hon sa att skulden inte var preskiberad eftersom dom skickat ut kravbrev,och att mina försök att få skulderna preskade var meningslöst,jag skulle ge upp mina försök på engång och inte hålla på och krångla.Det var då jag sa det,tystnaden i luren varade minst 30 sec(antar hon kollade datorn)Sen sa hon jaha jag förstår att vi inte kommer längre här,och jag svarade att det hade hon i alla fall rätt i!!Sedan tackade jag vänligt för mig och sa att jag hoppas vi inte behöver ha mer med varandra att göra!

Och det är precis så man förstör deras dag... Evil
Loggat

Livet är som idrott. Fuskarna försöker hela tiden vinna över de hederliga.
---
pacta non sunt semper servanda.
---
De råd jag ger är min reflektion samt åsikt och skall inte ses som korrekta absoluta sanningar.
---
Noch ein Bier
Sidor: [1]   Gå upp
  Skriv ut  

Gå till: