elwing
Newbie
Antal inlägg: 30
|
 |
« skrivet: Februari 22, 2010, 11:51:14 » |
|
Hej allihopa! Efter många turer och ett avslag av KFM på min preskriptionsinvändning,så överklagade jag avslaget till tingsrätten,efter ca 3 veckor fick jag ett brev av tingsrättrn,vilket jag antog var en kallelse till förhandling,men se det var det inte,målet var redan avgjort!
Jag fick rätt skulden var preskriberad 14/7 2000. Den var inte preskriberad pga att jag inte fått några brev,för det tyckte dom att jag borde ha fått,så många som IJ skickat,utan för att IJ inte kunde bevisa att breven innehållit preskribitionsbrytande innehåll, Intrum menade då att dom skickat kravet till indrivning hos KF 1996 varvid preskriberingstiden avbrutits,men tingsrätten avslog invändningen med att KFM inte kunde visa att jag nåtts av av några brev från dom eller att jag skrivit på någon delgivning!!!!!
Fy fan vad gött Väntar nu bara på att domen skall vinna laga kraft 11/3 2010 Hoppas nu på att inte IJ överklagar(Inte för att det är någon stor katastrof) Utan för att jag behöver de nästan 50 000 Kfm utmätt i ärendet!
Frågan är om det är KFM eller IJ, som skall återbetala pengarna, KFM hade ingen aning när jag talade med dom, väntar med spänning. Fast förmodligen skickar väl IJ in nått annat krav nu så pengarna går in till dom i vilket fall som helst,och jag får börja om med en ny preskinvändning skit samma det känns riktigt bra i vilket fall som helst stort tack till alla här på forumet som inspirerat mig till att ta tag i detta!!!!
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
corner
|
 |
« Svara #1 skrivet: Februari 22, 2010, 11:56:07 » |
|
Håller naturligtvis tummarna för dig!
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
noctumlux
|
 |
« Svara #2 skrivet: Februari 22, 2010, 12:21:56 » |
|
Grattis.
Då är det bevisat: IJ:s datalistor håller inte i rätten. Jag har två ärenden där TR säger samma sak: Datalistorna bevisar inte ett dugg från detta bolag bl a för att det behövs speciella koder för att tolka vad allt betyder och att listorna i sig bevisar inte att brev har skickats iväg.
|
|
|
Loggat
|
Livet är som idrott. Fuskarna försöker hela tiden vinna över de hederliga. --- pacta non sunt semper servanda. --- De råd jag ger är min reflektion samt åsikt och skall inte ses som korrekta absoluta sanningar. --- Noch ein Bier
|
|
|
Sjuksköterskan
|
 |
« Svara #3 skrivet: Februari 22, 2010, 12:52:29 » |
|
jag har svar på en sak. utmätta medel skall betalas så fort som möjligt till IJ. så det är IJ som har pengarna. men det är KFM som skall begära tillbaka pengarna för dig om du överklagat utmätningen. har du överklagat presk vet jag inte riktigt.
|
|
|
Loggat
|
Studerande till sjuksköterska. F.d. ingenjör. Pluggar juridik lite nu för att lära mig mer.
|
|
|
Patrik1
|
 |
« Svara #4 skrivet: Mars 11, 2010, 16:39:49 » |
|
Hur gick det med detta.... överklagade dom ? Vill gärna ha målnumret om det går bra så jag kan läsa och använda detta mot IJ som jag är i tvist med just nu med.
|
|
|
Loggat
|
Det är i motvind, inte i medvind en drake stiger
|
|
|
elwing
Newbie
|
 |
« Svara #5 skrivet: Mars 15, 2010, 09:39:40 » |
|
Nej de överklagade inte,fick ett brev där de sa att ärendet avslutats.och fick mina pengar tillbaka,vill inte ge ut målnr då jag föredrar att vara anonym här!!
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
Patrik1
|
 |
« Svara #6 skrivet: Mars 15, 2010, 10:48:30 » |
|
Nej de överklagade inte,fick ett brev där de sa att ärendet avslutats.och fick mina pengar tillbaka,vill inte ge ut målnr då jag föredrar att vara anonym här!!
Förstår det.. men skönt att höra att du vann hur som helst. Ska se hur det går för mig med detta.
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
noctumlux
|
 |
« Svara #7 skrivet: Mars 15, 2010, 12:53:28 » |
|
Patrik1
Enligt statistiken borde du ha en rimlig chans. IJ har inte haft tur den senaste tiden.
|
|
|
Loggat
|
Livet är som idrott. Fuskarna försöker hela tiden vinna över de hederliga. --- pacta non sunt semper servanda. --- De råd jag ger är min reflektion samt åsikt och skall inte ses som korrekta absoluta sanningar. --- Noch ein Bier
|
|
|
Patrik1
|
 |
« Svara #8 skrivet: Mars 15, 2010, 13:40:16 » |
|
Patrik1
Enligt statistiken borde du ha en rimlig chans. IJ har inte haft tur den senaste tiden.
Vi får se hur det går... bestritt till kfm nu hur som helst. Återkommer när jag har mer kött på benen. =)
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
noctumlux
|
 |
« Svara #9 skrivet: Mars 15, 2010, 16:49:46 » |
|
Patrik1
Vi får se hur det går... bestritt till kfm nu hur som helst. Återkommer när jag har mer kött på benen. =) Håller tummarna. Ju mer som ger IJ på nöten, desto fler domar att hänvisa till.
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
elwing
Newbie
|
 |
« Svara #10 skrivet: Mars 16, 2010, 19:30:25 » |
|
Ett tips! Håll inte andan medans du väntar på KFM utslag,jag fick vänta över ett år,fick svar först efter en JO anmälan,men då kom avslaget fortare än kvickt (Fniss)
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
Patrik1
|
 |
« Svara #11 skrivet: Mars 16, 2010, 19:48:11 » |
|
Ett tips! Håll inte andan medans du väntar på KFM utslag,jag fick vänta över ett år,fick svar först efter en JO anmälan,men då kom avslaget fortare än kvickt (Fniss)
Tror det går snabbare än så.. fick mail från KFM efter ett par dagar att IJ har till den sista denna månaden att yttra sig över det.
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
|