Helt klart ska man överklaga så mycket det bara går om man har oturen att få avslag hela tiden. När alla instanser sedan har överklagats så ska man efter en liten tid ansöka om resning. Resning har jag ansökt mot KFM.
Kan berätta att min El är bortkopplad sedan januari 2008. Det har legat rättsligt, vandrat mellan Intrum Justitia och KFM. I slutet av förra året så fick jag slutligen ett bra avtal med Intrum Justitia där betalningen är på 150kr/månad för en kontinuerlig betalning av det närmare 30000kr som beloppet är nu. Intrum har varit medgörlig i deras avgifter.
Låter som en rätt vettig deal! Men det lär ju ta ett tag innan skulden är betald..... Men hellre det än att vara utan el.
En smak fråga! tycker ni att jag ska försöka få något inkasso företag att köpa upp mina samtliga nuvarande skulder (KFM,Sergel,Intrum) för att få betalnings fördelar?
Vad menar du med att dom skulle köpa upp dina skulder?
Menar du att genom vissa inkassobolag kunna lösa skulderna genom ett lån från dem, eller medar du att du skulle sälja skulderna liknande det som inkassobolagen gör när dom handlar med fordringar?
Det senare är nästintill omöjligt, då jag hade det som en idé tidigare.....
(hade tänkt starta några bolag utomlands vars idé skulle vara att göra dåliga affärer genom att köpa upp skulder som inte kan betalas. I och med detta skulle den ursprungliga gäldenären befrias från sina förpliktelser och dessa skulle den utländska köparen istället göra.
Men tyvärr så sket sig den idén.....
(Finansinspektionen tyckte dock att grundidén var bra!

)