Sidor: [1]   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Glasögon  (läst 3230 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Mia
Full Member

Antal inlägg: 128

« skrivet: Februari 11, 2011, 12:41:23 »

Kan man slippa utmättning i en månad får att köpa glasögon?
Loggat
Villerider
Hero Member

Antal inlägg: 737

« Svara #1 skrivet: Februari 11, 2011, 14:24:56 »

hej!
enligt svensk lag har du rätt till glasögon. men enligt KFM:s praxis som jag själv har varit utsatt för under några år så är glasögon, tandläkare samt diverse läkarbesök att betraktas som lyxkonsumtion.
Kom i håg att vad som står i lagen gäller inte alltid inom KFM.
Loggat

Pansarvagnen Villerider är okrossbar mot de krossbara! En rättshaverist av stor dignitet som skrämmer små ollisar och de förhärdade inkassobolagen. Siktet är alltid inställt på AK Inkassotjänst dygnet runt.
noctumlux
Hero Member

Antal inlägg: 2924

raising hell against injustice

« Svara #2 skrivet: Februari 11, 2011, 14:39:39 »

hej!
enligt svensk lag har du rätt till glasögon. men enligt KFM:s praxis som jag själv har varit utsatt för under några år så är glasögon, tandläkare samt diverse läkarbesök att betraktas som lyxkonsumtion.
Kom i håg att vad som står i lagen gäller inte alltid inom KFM.

MEN.

Det jag har just lärt mig på juristlinjen är att KFM som myndighet står under lagen som ska gälla över myndighetsföreskrifter
Loggat

Livet är som idrott. Fuskarna försöker hela tiden vinna över de hederliga.
---
pacta non sunt semper servanda.
---
De råd jag ger är min reflektion samt åsikt och skall inte ses som korrekta absoluta sanningar.
---
Noch ein Bier
blueswede
Jr. Member
**

Antal inlägg: 60

« Svara #3 skrivet: Februari 11, 2011, 19:44:20 »

för ca 5 månader sedan så kontaktade jag krf angånde att ja behövde nya glasögon , jag skickade in kostadförslag på standard glasögon , efter några dagar så ringde krf upp mig och sa att det va ok med det mina glasögon skulle gå till 4522 kr efter ca 2 månader så får ja uppgift från krf att dom hade satt i 4522 kr på mitt konto , då gick jag å köpte nya glasögon , men som tur va så köpte lite billigare bågar så jag kom undan med 2200 kr
Loggat
Sidor: [1]   Gå upp
  Skriv ut  

Gå till: