Sidor: [1]   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Tv4 om skulder och Insolvens  (läst 5298 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Ulrika Ring
Hero Member

Antal inlägg: 1169

« skrivet: November 27, 2009, 12:05:56 »

Tv4 har tydligen gjort ett reportage om skulder som skulle (kommer att?) sändas idag. Någon från Insolvens skulle delta.

Jag tänkte att jag skulle lägga ut länken här men min inloggning på Insolvens forum krånglar så jag undrar om någon annan med bättre tur än jag kan hjälpa till att sprida budskapet?

Jag vet alltså inte när det sänts/ska sändas men om någon kan hålla utkik och lägga ut länken vore det guld. Vi måste alla hjälpas åt att sprida de få glimtar i media som frågan får. Sprida sprida sprida är ordet. Maila gärna länken också direkt till mig så lägger jag ut info även på bloggen.

ulrika.ring@insolvensstockholm.se
Loggat
Ulrika Ring
Hero Member

Antal inlägg: 1169

« Svara #1 skrivet: November 27, 2009, 13:16:26 »

En vänlig själ mailade mig en länk till inslaget.

http://www.tv4play.se/nyheter/nyhetskanalen?videoId=1.1360811

Det var inte långt men det var i alla fall där! Och all uppmärksamhet som inte är lyxfällan är bra uppmärksamhet!

Det är också hopplöst när man har med media att göra. Under en längre intervju hinner du säga saker som är klokskap i ordform, samt saker som är fullständigt meningslösa. När du går från en intervju så är all makt i händerna på den som klipper. Och den som klipper har som första prioritet att få ihop ett bra inslag. Inte att bära fram dina ideer.

Men som sagt, ALL uppmärksamhet som inte är Lyxfällan, är bra uppmärksamhet!
Loggat
Admin
Administrator
Hero Member

Antal inlägg: 4012

« Svara #2 skrivet: November 28, 2009, 00:25:33 »

All uppmärksamhet är visserligen bra, men personligen tycker jag att inslaget var ett av de sämsta inslag jag någonsin sett. Angry

Jag antar att Rickard sagt mycket mer än det där, och att det övriga han sagt är vettiga saker, sen klipper TV ihop det till en katastrof...
Fan, om man ändå kunde få möjlighet till ett granskande program (eller programserie!) om hur det verkligen ser ut i skuldindustrin!
Det om något vore att röra om i grytan och få uppmärksamhet på problemet. Evil
Loggat

Sanningen ska fram! Inom kort på webben, youtube samt överallt där poddar finns.
www.sanningen-ska-fram.se
Soon....... very soon.......
noctumlux
Hero Member

Antal inlägg: 2924

raising hell against injustice

« Svara #3 skrivet: November 28, 2009, 00:31:47 »

All uppmärksamhet är visserligen bra, men personligen tycker jag att inslaget var ett av de sämsta inslag jag någonsin sett. Angry

Jag antar att Rickard sagt mycket mer än det där, och att det övriga han sagt är vettiga saker, sen klipper TV ihop det till en katastrof...
Fan, om man ändå kunde få möjlighet till ett granskande program (eller programserie!) om hur det verkligen ser ut i skuldindustrin!

Finns ju youtube. Se bara på sådant som "Loose change" och "Zeitgeist" vilken uppmärksamhet den fick och fortfarande får.
Loose change visades på TV4 Fakta och tror att Kunskapskanalen har visat den med.

Vill inte mainstreammedia göra något, får väl vi göra det istället.
Varför skulle inte vi (alla på FR) kunna skapa en dokumentär?
Loggat

Livet är som idrott. Fuskarna försöker hela tiden vinna över de hederliga.
---
pacta non sunt semper servanda.
---
De råd jag ger är min reflektion samt åsikt och skall inte ses som korrekta absoluta sanningar.
---
Noch ein Bier
Leffa
Hero Member

Antal inlägg: 2156

« Svara #4 skrivet: November 28, 2009, 00:52:07 »

lokalteven för tv4 i malmö ska inslaget visst var mycket längre. så där 4 minuter
Loggat
Admin
Administrator
Hero Member

« Svara #5 skrivet: November 28, 2009, 01:40:39 »

lokalteven för tv4 i malmö ska inslaget visst var mycket längre. så där 4 minuter
Hmm, finns det någon länk till det? Skulle vara intressant att se!
Loggat

Sanningen ska fram! Inom kort på webben, youtube samt överallt där poddar finns.
Admin
Administrator
Hero Member

« Svara #6 skrivet: November 28, 2009, 01:41:39 »

Finns ju youtube. Se bara på sådant som "Loose change" och "Zeitgeist" vilken uppmärksamhet den fick och fortfarande får.
Loose change visades på TV4 Fakta och tror att Kunskapskanalen har visat den med.

Vill inte mainstreammedia göra något, får väl vi göra det istället.
Varför skulle inte vi (alla på FR) kunna skapa en dokumentär?
Grym idé! Cool

Någon/några som känner sig manade och är duktiga på det?
Loggat

Robert36
Hero Member

Antal inlägg: 1261

Hemsida
« Svara #7 skrivet: November 28, 2009, 10:13:31 »

http://www.tv4play.se/nyheter/lokala_nyheter/malmo?videoId=1.1360586
Loggat

Admin
Administrator
Hero Member

« Svara #8 skrivet: November 28, 2009, 11:40:25 »

http://www.tv4play.se/nyheter/lokala_nyheter/malmo?videoId=1.1360586
Tackar!

Det inslaget var klart bättre! Cool
Loggat

Sidor: [1]   Gå upp
  Skriv ut  

Gå till: