Hej!
Det är skrämmande så det får gå till,dom har absolut ingen koll alls KFM.Har själv fått uppgifter att en skuld har blivit betalt från KFM.Men så helt plötsligt dyker skulden upp igen i ett annat företags namn.Och Kronofogden nekar att dom har skickat några utgifter på att det skulle vara betalt.Dum som jag var så sparade jag inte det eller så försvann det i en flytt och kan inte bevisat det.
Men dom har ingen som helst koll på var pengarna går och att skulden blir nerskriven efter att dom har dragit pengar och betalat inkasso bolagen.Inkasso bolagen betalar tydligen inte sin tur dom som man är skyldig.
Dom är skyldiga att deklarera dröjmålsränta som du betalar.Har haft hårda diskutioner både med KFM och Inkasso företagen att dom måste deklarera var pengarna går till,men dom menar att dom inte är skyldiga till det.
Jag undrar om inkassobolaget är skyldig att meddela KFM att kapitalet amorteras ned?
Jag har ett ärende som ligger på löneut.Jag ringde SVEA och ville att de skulle frysa räntan samt skriva ned skulden.De skulle prata med fordringsägaren.Efter några dagar kom svaret.De gick med på att frysa räntan.Men ränteskulden var betydligt större än vid KFM,kapitalet var väldigt lågt.Det finns inte en summa som stämmer.Det är helt klart att SVEA aldrig har satt ned något kapital.Kapitalet har varit samma hela tiden vid varje förnyelseansökan.KFM har plockat bort hela skulden från löneutmätningen.Men tyvärr hann de få av överskjutande skatt sa handläggaren de får inga pengar.Det måste ha med kapitalet att göra.jag fick inget besked hon visste inte.Räntan har beräknats på det ursprunliga kapitalet i alla år.